
Amerykańscy naukowcy z Georgia Tech Research Institute (GTRI) stworzyli system, który podążając wzdłuż drogi automatycznie wykrywa i naprawia pęknięcia asfaltu.
Prototypowa przyczepa poruszając się z prędkością 5 kilometrów na godzinę jest w stanie wykryć i wypełnić pęknięcie mierzące zaledwie 3,2 milimetra na obszarze o szerokości około 30 centymetrów.
Gdyby udało się rozbudować system tak, by obejmował swoim zasięgiem cały pas, pozwoliłoby to znacząco skrócić czas naprawy drogi i zmniejszyć powstające z tego powodu korki.
Skaner drogi oświetla nawierzchnię diodami LED o dwóch różnych kolorach i wykonuje dwa zdjęcia aparatem fotograficznym stereo. Następnie specjalne oprogramowanie analizuje trójwymiarowy obraz, lokalizuje pęknięcia i naprowadza urządzenie reperujące nawierzchnię.
Szczeliny biegnące wzdłuż drogi wypełniane są za pomocą pojedynczej dyszy, a te w poprzek przez system dwunastu dysz.
Oprogramowanie zostało 'przeszkolone' przy pomocy 100 tysięcy zdjęć, dzięki czemu zyskało skuteczność wykrywania pęknięć na poziomie 83 procent.
„Nasz algorytm wykrywania pęknięć miał swoje ograniczenia, gdyż korzystaliśmy z systemu wizyjnego, który zakłócany był przez obszary o wysokim kontraście, jak plamy czy pasy." – stwierdził Jonathan Holmes z Georgia Tech Research Institute. „Gotowy system może wymagać połączenia wielu czujników obrazu, jak choćby trójwymiarowy skaner laserowy." – dodał.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Logistyka zakładowa w standardzie I4.0: System ActiveShuttle z zaawansowaną...
System transportu autonomicznego ActiveShuttle drugiej generacji „widzi" obecnie więcej, jest interaktywny i samodzielnie odnajdzie drogę w...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-