
Naukowcy z Leeds University pracują nad systemem ostrzegania przed kolizją, który będzie monitorował uwagę kierowcy i automatycznie dostosowywał się do jego stylu jazdy.
„To, co próbujemy stworzyć, to system ostrzegania przed przednią kolizją (FCW), który będzie wiedział czy kierowca widzi samochód albo przeszkodę przed nim, czy nie zauważa przeszkody.” – stwierdził Oliver Carsten z Leeds University. „Dzięki temu wyeliminujemy uciążliwe zbędne ostrzeżenia kierowcy.” – dodał.
Systemy FCW wykorzystują czujniki i radar do skanowania obszaru przed samochodem, by uniknąć albo ograniczyć skutki kolizji poprzez ostrzeżenie kierowcy. Niosą one ze sobą wiele korzyści, jednakże w pewnych sytuacjach nadmierna liczba fałszywych alarmów prowadzi do ograniczenia ich skuteczności, denerwując przy tym kierowcę.
„To kwestia stylu jazdy.” – stwierdził Carsten. „Zrobiliśmy eksperyment, który pokazał, że dostosowanie systemu FCW do stylu jazdy i szybkości reakcji kierowcy pozwoliło zmniejszyć liczbę fałszywych alarmów przez co zaufanie kierowców do systemu wzrosło.” – dodał.
Dlatego naukowcy z Leeds University pracują nad stworzeniem systemu FCW, który samodzielnie będzie dostosowywał się do stylu jazdy kierowcy. W tym celu korzystają oni z systemu śledzenia oka podczerwienią.
„Systemy śledzenia oka dobrze sprawdzają się w testach, jednakże jak dotąd, nie trafiły do powszechnego użytku w prawdziwym świecie.” – stwierdził Carsten. „Ale stanie się to już niebawem i staramy się to wykorzystać.” – dodał.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Automatyzacja montażu ręcznego komponentów THT lekarstwem na znane problemy...
Montaż komponentów SMT (Surface Mount Technology) i THT (Through Hole Technology) to standardowe procesy, które musi obsłużyć każda fabryka...
-
-
-
-
-