Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-07-07  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-07-07
Szybki system monitoringu jakości szyb samochodowych
Szybki system monitoringu jakości szyb samochodowych
Szybki system monitoringu jakości szyb samochodowych
Inżynierowie firmy Oxford Sensor Technology opracowali szybki system inspekcji wizyjnej dla przemysłu motoryzacyjnego, służący do badania poprawności zaaplikowania na szyby samochodowe kropel poliuretanu.

System nazwany BeadMonitor mierzy wysokość i średnicę kropelek poliuretanu (PU) nakładanych na brzegi samochodowych szyb. Głowica sensoryczna zamontowana jest na ramieniu robota, który usytuowany jest zaraz za dyszami aplikującymi tworzywo. System opiera się na bezkontaktowych, laserowych czujnikach przemieszczeń Micro-Epsilon scanCONTROL 2700.

Jak mówi Anthony Williams, dyrektor Oxford Sensor Technology, „BeadMonitor stanowi opłacalne rozwiązanie dla montowni samochodów i integratorów systemów, którzy potrzebują kontroli poliuretanowych kropelek zanim robot zamocuje szybę w pojeździe. BeadMonitor umożliwia zacznie dokładniejszą kontrolę procedur kluczowych dla bezpieczeństwa.”

Typowy czas trwania cyklu inspekcji i zamontowania szyby wynosi około 60 sekund, zależnie od ilości robotów pracujących na linii. Proces monitorowania jakości kropli PU jest szczególnie ważny, ponieważ niewystarczająca ilość tworzywa lub jego brak mogą skutkować nieszczelnością szyby. Co więcej, w dzisiejszych samochodach przednia szyba stanowi integralną część nadwozia i usztywnia je, dlatego nierównomierne przyleganie do karoserii prowadzi do jej osłabienia. Nadmiar poliuretanu nie jest aż tak szkodliwy jak jego brak, niemniej jednak stanowi dla wytwórcy niepotrzebny koszt i dodatkowo obniża estetykę samochodu.

BeadMonitor w sposób przyjazny umożliwia operatorom monitorowanie jakości montowanych szyb dzięki wizualizacji pokazującej na zarysie szyby obszary, których kolor zależy od jakości naniesionych kropli poliuretanu. Ponadto na bieżąco pokazywane są 2 wykresy pokazujące rozkład wysokości i średnicy kropel w czasie. Chociaż system wykorzystuje czujniki scanCONTROL 2700 firmy Micro-Epsilon, to jego oprogramowanie zostało w całości stworzone przez Oxford Sensor Techonology.

Aktualnie system poddawany jest testom przy współpracy z jednym z głównych wytwórców samochodów we Włoszech.

(bj)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Automation.com
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :