Powrót do listy wiadomości Dodano: 2014-05-14  |  Ostatnia aktualizacja: 2014-05-14
Testy niezwykłego Magleva
Testy niezwykłego Magleva
Testy niezwykłego Magleva

Południowozachodni Uniwersytet Jiaotong przeprowadził w Chinach pierwsze testy systemu transportu magnetycznego, który w przyszłości ma pozwalać na podróże z prędkością 2900 kilometrów na godzinę.

Maglev (magnetyczna lewitacja) to koncepcja napędu, który do wprowadzania pojazdu w ruch wykorzystuje magnesy. Tego typu rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest w konstrukcjach pociągów, które osiągają dziś prędkości bliskie granicy 600 km/h.

Chiński „supermaglev" będzie poruszać się w zamkniętej tubie, w której sztucznie zostanie obniżone ciśnienie. Przy prędkości 400 km/h, 83% energii marnowane jest na pokonywanie oporów ruchu, więc jest o co walczyć. Ponadto, obecne rozwiązania są również bardzo hałaśliwe, generując szum na poziomie 90 decybeli. Wykorzystanie do transportu pojazdu tuby podciśnieniowej mogłoby rozwiązać oba problemy.

Pierwsze testy zostały zakończone w lutym ubiegłego roku. Maglev HTS (wysokotemperaturowy i nadprzewodzący) po zamkniętym torze dla pociągów tego typu poruszał się z prędkością 25 km/h. Na ostatnich testach, już w tubie przyspieszył do prędkości dwa razy większej. Należy, jednak zaznaczyć, że jest ona tak niska ze względu na średnicę prototypowego toru, która wynosi jedynie 6 metrów.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
kopalniawiedzy
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :