
Południowozachodni Uniwersytet Jiaotong przeprowadził w Chinach pierwsze testy systemu transportu magnetycznego, który w przyszłości ma pozwalać na podróże z prędkością 2900 kilometrów na godzinę.
Maglev (magnetyczna lewitacja) to koncepcja napędu, który do wprowadzania pojazdu w ruch wykorzystuje magnesy. Tego typu rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest w konstrukcjach pociągów, które osiągają dziś prędkości bliskie granicy 600 km/h.
Chiński „supermaglev" będzie poruszać się w zamkniętej tubie, w której sztucznie zostanie obniżone ciśnienie. Przy prędkości 400 km/h, 83% energii marnowane jest na pokonywanie oporów ruchu, więc jest o co walczyć. Ponadto, obecne rozwiązania są również bardzo hałaśliwe, generując szum na poziomie 90 decybeli. Wykorzystanie do transportu pojazdu tuby podciśnieniowej mogłoby rozwiązać oba problemy.
Pierwsze testy zostały zakończone w lutym ubiegłego roku. Maglev HTS (wysokotemperaturowy i nadprzewodzący) po zamkniętym torze dla pociągów tego typu poruszał się z prędkością 25 km/h. Na ostatnich testach, już w tubie przyspieszył do prędkości dwa razy większej. Należy, jednak zaznaczyć, że jest ona tak niska ze względu na średnicę prototypowego toru, która wynosi jedynie 6 metrów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- kopalniawiedzy

Komentarze (0)
Czytaj także
-
SEW-EURODRIVE Polska automatyzuje system transportu ładunków o dużych gabarytach
Firma SEW-Eurodrive Polska, polski oddział światowego lidera w dziedzinie techniki napędowej zrealizowała projekt automatyzacji transportu w...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-