Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-03-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-03-09
Volvo zahamuje samo
Volvo postawiło sobie za cel, by do 2020 roku ich samochody stały się na tyle bezpieczne, że nikt nie powinien w wypadku z ich udziałem ginąć ani odnosić poważnych obrażeń; niezależnie od tego czy mowa o kierowcy Volvo, innego samochodu czy pieszym, biorących udział w incydencie z udziałem samochodów Volvo. Aby ten cel osiągnąć, firma skonstruowała system detekcji, który pozwoli samochodom wykrywać pieszych, przewidywać ich zachowanie i automatycznie hamować w razie braku reakcji kierowcy.

System Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection (ostrzegania przed kolizją z pełnym hamowaniem i wykrywaniem pieszych) został po raz pierwszy zastosowany w modelu S60 z 2011 roku. Wykorzystuje on komputer, przetwarzający dane z radaru szerokokątnego wykrywającego obiekty i monitorującego ich prędkość oraz odległość od samochodu, a także kamery umieszczonej obok lusterka wstecznego. Dzięki tym informacjom, komputer identyfikuje obiekty i określa czy nie znajdują się one na kolizyjnym kursie.



Jeśli kolizja jest nieuchronna, samochód ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a jeśli ten nie zareaguje dość szybko, hamuje za niego. Uniknięcie kolizji możliwe jest przy prędkości poniżej 35 kilometrów na godzinę. Przy wyższej prędkości całkowite jej uniknięcie może nie być możliwe, ale i tak system znacznie osłabi siłę uderzenia.

System z powodzeniem przeszedł testy z manekinem, ale nie jest doskonały. W jednej próbie zawiódł, zmylony przez tłum znajdujący się po obu stronach toru.



Nie jest to zresztą jedyny system komputerowy w nowym Volvo S60. Jeden z nich uruchamia alarm, gdy samochód wykona nagły niekontrolowanym manewr, który wskazuje, że kierowca mógł zasnąć albo stracić na chwilę koncentrację. Inny system monitoruje linie namalowane na drodze i ostrzega kierowcę, gdy przekracza je bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. Również przednie reflektory sterowane są komputerowo, by strumień światła dostosowywany był do drogi, na przykład, na zakrętach.

System wykrywania pieszych Volvo nie jest pierwszym, gdyż wcześniej wdrożyli go już: Mercedes-Benz i BMW, ale system Volvo jest pierwszym, który automatycznie hamuje.

Przeczytaj również:
Nowatorski czujnik HDR poprawia bezpieczeństwo
Systemy wspierające kierowcę obniżają tętno i poziom stresu
Valeo prezentuje nowe systemy wspierające kierowcę

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Physorg
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :