
Aeva, start-up z Doliny Krzemowej pracujący nad czujnikami do pojazdów autonomicznych oraz niemiecki dostawca motoryzacyjny, firma ZF Friedrichshafen poinformowali o współpracy, której efektem ma stać się komercjalizacja technologii.
Czujniki LiDAR, które mierzą odległość za pomocą światła laserowego pomagają autonomicznym samochodom uzyskać trójwymiarowy obraz otaczającego je środowiska. Dziesiątki firm pracują nad obniżeniem kosztów produkcji tego typu sensorów, aby umożliwić ich masową produkcję.
LiDAR opracowany przez Aeva wykorzystuje modulowaną częstotliwościowo falę ciągłą oraz technologię FMCW, dzięki której można również wykrywać prędkość odległych obiektów, rozróżniając obiekty stacjonarne od tych poruszających się.
Jednym z głównych osiągnięć technologicznych Aeva jest zaprojektowanie czujnika LiDAR FMCW, który można zbudować przy użyciu standardowych procesów produkcji półprzewodników.
W ramach partnerstwa firma będzie odpowiedzialna za podstawowe funkcje wykrywania, wydajność urządzenia oraz algorytmy. ZF pomoże natomiast wyprodukować sensor klasy motoryzacyjnej, który spełni wymagania producentów.
Przedsiębiorstwa nie wymieniły w oświadczeniu potencjalnych klientów, jednak zamierzają wprowadzić czujniki na rynek najpóźniej w 2024 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- cnbc

Komentarze (0)
Czytaj także
-
System śledzenia Słońca oparty o pomiary przechyłu
Od początku XXI wieku obserwuje się znaczny wzrost udziału odnawialnych źródeł energii w bilansie energetycznym świata. Rosnące zapotrzebowanie na...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-