
Amerykański producent silników, firma UQM Technologies uzyskała w Stanach Zjednoczonych patent na elektryczną i hybrydową konstrukcję silnika pojazdu, który nie wykorzystując magnesów ziem rzadkich, osiąga porównywalną wydajność w stosunku do opartych o nie silników.
Patent opisuje nietypową konstrukcję wirnika i geometrię magnesów, które pozwalają uniknąć problemów występujących w wyniku ich rozmagnesowania. Problemy z polem magnetycznym sa bolączką konwencjonalnych silników. W patencie zawarto również opis technologii produkcji silnika.
Większość pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych wykorzystuje silniki z magnesami stałymi (PM). Dzięki pracom rozwojowym UQM, producent przy projektowaniu będzie mógł w przyszłości zbilansować koszty, mając realną alternatywę w opracowanej przez firmę koncepcji.
Prezes UQM, Eric Ridenour podkreśla, że dodatkową korzyścią związaną z ich wynalazkiem jest uniezależnienie się od chwiejnego rynku metali ziem rzadkich. Według niego prototyp silnika spełnił założenia projektowe i po walidacji pozwolił wejść w następną fazę rozwojową.
Realizacja nowo opatentowanej technologii jest częścią czteromilionowej dotacji na badania i rozwój przyznanej UQM przez Departament Energii USA. Spółka z siedzibą Kolorado rozwija i produkuje silniki o wysokiej wydajności i dużej gęstości mocy. Swoje produkty dostarcza na rynek transportowy, morski, wojskowy oraz przemysłowy.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Platforma Systemowa Wonderware wspiera modernizację pompowni PUW HKW Sp. z o.o.
Wykonanie modernizacji w oparciu o rozwiązania Wonderware pozwoliło na istotne zmniejszenie kosztów zużycia energii elektrycznej oraz zapewniło...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-