Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-05-11 | Ostatnia aktualizacja: 2010-05-11
Zupełnie nowa technologia wózków AGV

Zupełnie nowa technologia wózków AGV
Długie na jeden metr wózki potrafią same określić najlepszą trasę. Ciągną ładunki w wózkach, które zamocowane są za pomocą specjalnych zaczepów umożliwiających automatyczne odczepianie i doczepianie wózków. Dzięki temu rozwiązaniu, iCart może na przykład samodzielnie zostawiać pełne wózki i zabierać puste. iCart samodzielnie rozpoznaje rodzaj wózka jaki ma doczepiony. Gdy stoi w stacji rozładunku i załadunku, może czekać aż operator naciśnie guzik, albo robot sam wyśle bezprzewodowo sygnał sterujący.
iCart napędzany jest przez parę serwonapędów zasilanych przez dwie baterie żelowe o pojemności 120 amperogodzin. Wystarczają one na około dwie zmiany bez ładowania. Automatyczny system monitorowania napięcia wskazuje, gdy baterie wymagają wymiany, a sama operacja zajmuje mniej niż minutę. iCart wyposażony jest w skaner laserowy, który pozwala uniknąć kolizji z innymi wózkami, ludźmi, czy innymi obiektami. Szerokość wózków nie przekracza 50 centymetrów, co umożliwia im przejeżdżanie przez drzwi.
Andy Howson z ADM przekonuje, że iCart wypełnia lukę pomiędzy prostymi sterowanymi wózkami o ograniczonych funkcjonalnościach i funkcjach związanych z bezpieczeństwem, a dużymi i drogimi AGV. Średni koszt iCarta to 13 do 15 tysięcy funtów, czyli mniej więcej połowę tego, co tradycyjne AGV.
Obecnie, iCarty testowane są przez różne organizacje, w szczególności pocztowe.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Autonomiczny robot mobilny – co to jest?
Zobacz pełną wersję artykułu na Poradniku Automatyka >> Robot mobilny jest to urządzenie zdolne do zmiany swojego położenia w przestrzeni,...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-