Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2014-03-04
Automatyczne słupki i zapory drogowe

Automatyczne słupki drogowe

Wszędzie tam gdzie istnieje potrzeba ograniczenia ruchu pojazdów a jednocześnie zależy nam na nieograniczonym ruchu pieszych, osób niepełnosprawnych na wózkach oraz dzieci stosuje się automatyczne słupki.

Zasada działania słupka jest prosta w swojej istocie. Cylinder słupka blokuje przejazd, po uruchomieniu np. przy użyciu pilota, hydrauliczny mechanizm „chowa” słupek w obudowie podziemnej. Ruch słupka może być wyzwalany pilotem, kartą zbliżeniową wykorzystywaną do kontroli dostępu a nawet sms’em wysłanym z telefonu komórkowego. Systemy bezpieczeństwa uniemożliwiają ponowne wysunięcie słupka jeżeli znajduje się nad nim samochód. Po przejechaniu pojazdu słupek podnosi się i zamyka przejazd.

 

Także tam gdzie nieuprawnione samochody parkują na prywatnych posesjach (np. terenach wspólnot mieszkaniowych, hoteli, firm, w centrach miast itp.) blokując wjazd lub zajmują prywatne miejsca parkingowe - idealnie sprawdzają się tego typu rozwiązania.

Przewagą słupków nad szlabanami jest całkowita odporność tych pierwszych na akty wandalizmu, czynniki atmosferyczne a co za tym idzie wysoka niezawodność. Słupki automatyczne podnoszą także prestiż budynku. Doskonale komponują się nowoczesną architekturą i budynkami zabytkowymi. Są dyskretne i nie szpecą ich otoczenia. Zależnie od wersji słupki mogą zatrzymywać nawet samochody o masie 7,5 tony poruszające się z prędkością 80 km/h.

Firma Bramak dzięki wieloletniemu doświadczeniu w instalacji automatycznych słupków poleca sprawdzone urządzenia takich firm jak Pilomat, Fadini i Parkmat.

Zapory drogowe

Zakres automatycznych zapór drogowych, ogólnie zwanych Road blocker, obejmuje szeroki wybór elementów o różnych cechach wytrzymałościowych i różnych wymiarach spełniających wszystkie wymagania rynku. Zapory drogowe znajdują zastosowanie począwszy od wjazdów do firm po maksymalną ochronę przed atakami terrorystycznymi. Do napędu zapór drogowych używa się napędu hydraulicznego.

Seria 500 to wersja podstawowa, nie posiada certyfikatu, zazwyczaj wykorzystywane do ochrony wjazdów do firm, hoteli, centrów konferencyjnych i podobnych miejsc. Wymaga instalacji w komorze piwnicy o głębokości 1000 mm, wznosi się z ziemi do 500 mm. Dostępne długości to: 2000 mm, 2500 mm, 3000 mm, 3500 mm, 4000 mm.

Seria 650 to typowa wersja spełniająca certyfikat PAS 68 spełniającego wymogi zatrzymania samochodu ciężarowego o masie 7,5 ton poruszającego się z prędkością 80 km/h, zazwyczaj używany do ochrony antyterrorystycznej na najwyższym poziomie. Wymaga instalacji w komorze piwnicy o głębokości około 1300 mm, wznosi się z ziemi na wysokość 650 mm. Dostępne długości to: 2000 mm, 2500 mm, 3000 mm.

Seria 750 jest wersją do instalacji na niewielkiej głębokości, posiada certyfikat PAS 68 spełniającego wymogi zatrzymania samochodu ciężarowego o masie 7,5 ton poruszającego się z prędkością 80 km/h, zazwyczaj używany do ochrony antyterrorystycznej na najwyższym poziomie. Nie wymaga wykonania przedziału piwnicy, wznosi się z ziemi na 750 mm. Dostępne szerokości: 2000 mm, 2500 mm, 3000 mm.

 

Autor:
Bramak
Dodał:
BRAMAK

Czytaj także