Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2024-02-15
Referencja z wdrożenia - PWIK Tarnowskie Góry

System wizualizacji, zarządzania, archiwizacji, raportowania i alarmowania

Miejsce wdrożenia

Oprogramowanie Proficy iFIX zostało wdrożone w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji
w Tarnowskich Górach.

Cel wdrożenia

  • Przygotowanie systemu, który pozwoli na ciągłe monitorowanie i sterowanie wszystkimi obiektami obsługiwanymi przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach.
  • Podłączenie wielu różnych rodzajów obiektów i zapewnienie ciągłości pracy systemu, co umożliwi obsłudze i kierownictwu szybką reakcję w przypadku wystąpienia stanów awaryjnych.
  • Stworzenie jednolitego systemu raportowania w zakładzie.

 

Sytuacja przed wdrożeniem

Firma posiadała system monitoringu pompowni ścieków, ujęć wody, studni wodomierzowych który systematycznie rozwijany był w systemie Microsoft Excel. Pierwszy obiekt – ujęcie wody nr III zwizualizowany został w 1997 roku. Od tego czasu stopniowo dochodziły kolejne obiekty. Przed zakładem stało poważne wyzwanie – rozbudowa systemu wizualizacji i monitoringu spowodowana budową przez Gminę Tarnowskie Góry długo oczekiwanej nowoczesnej sieci kanalizacyjnej, wraz z Centralną Oczyszczalnią Ścieków. Posiadany system wizualizacji (oparty o Microsoft Excel 2000) był przestarzały – brakowało w nim rozwiązań, które posiadają nowoczesne systemy wizualizacji.

 

Jakie korzyści dla zakładu wynikają z przeprowadzonego wdrożenia?

  • łatwa obsługa obiektów z poziomu stacji roboczych z zainstalowanymi aplikacjami Proficy iFIX,
  • system umożliwia monitorowanie stanów alarmowych z obiektów oraz daje możliwość szybkiej reakcji na ich wystąpienie,
  • dostęp do danych historycznych umożliwia wykrywanie stanów awaryjnych, np. spadków ciśnienia na sieci wodociągowej, awarii wodociągowych,
  • przeglądanie i analizowanie trendów historycznych parametrów sieci wodociągowej daje możliwość zmniejszenia strat na sieci wodociągowej poprzez wprowadzenie działań korygujących,
  • możliwość bezpośredniego tworzenia raportów dobowych, miesięcznych z wykorzystaniem danych pochodzących z Proficy Historiana,
  • dzięki zastosowaniu oprogramowania Proficy WebSpace uzyskano możliwość ciągłego dostępu do aplikacji dla kierownictwa firmy.
 
Zapoznaj się z innymi opisami wdrożeń systemów Proficy w branży wod-kan >>
Źródło:
Referencje VIX Automation
Dodał:
VIX Automation sp. z o.o.