Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2024-03-27
Skróć cykl linii montażowej o połowę

Elastyczne i kompaktowe napędy bezpośrednie

Systemy pick&place zapewniają wysoką wydajność, dynamikę i precyzję produkcji. Wiele firm widząc korzyści jakie płyną z tego systemy wdraża je na swoich liniach montażowych.

Jedną z takich przedsiębiorstw jest szwajcarska firma PARO AG, która sprawiła, że dostęp do tych korzyści jest jeszcze łatwiejszy. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniu PARO Blitz. „W ciągu zaledwie kilku lat, typowy czas cyklu na linii montażowej został skrócony prawie o połowę, a teraz zbliża się do jednej sekundy", mówi Gregory Kyd, kierownik techniczny w firmie PARO AG. «Systemy pick&place nadal można wdrożyć za pomocą pneumatyki lub krzywek. Jednak napędy bezpośrednie są znacznie bardziej wydajne, zajmują mniej miejsca i są bardziej elastyczne, co potwierdza nasz PARO Blitz.

PARO Blitz to szczególnie kompaktowe systemy pick&place, w którym zainstalowano jeden poziomy i jeden pionowy silnik liniowy. W zależności od wymaganego skoku i dynamiki jest w stanie przenosić obciążenie do 5 kg oraz osiągać do 60 cykli na minutę. Prosty system mocowania typu „jaskółczy ogon" zapewnia szybkie i precyzyjne dopasowanie do chwytaków i innych jednostek operacyjnych. Dzięki szczegółowej regulacji mocowania i precyzyjności napędów liniowych, ruchy są powtarzalne do +/- 0,05 mm.

Warto podkreślić, że w porównaniu do systemów z silnikami pneumatycznymi, ten z napędem bezpośrednim wyróżnia się większą elastycznością. Ruchy są zasilane i sterowane wyłącznie elektrycznie. Operator, dzięki udostępnionym funkcjom, może wybierać i inicjować zaprogramowane sekwencje ruchu poprzez naciśnięciem przycisku. Co ważne, w równie prosty sposób można wdrożyć produkcję wariantową. «W przeciwieństwie do tego, siłowniki pneumatyczne mogą wykonywać mniej lub bardziej zaawansowane ruchy z punktu do punktu. Położenia pośrednie wymagały dodatkowych śrub zderzakowych, a każda zmiana skoku oznacza zmianę położenia wyłączników krańcowych" — ostrzega Gregory Kyd.

Bogata oferta LinMot
Dzięki temu, że konstruktor maszyn specjalistycznych zdecydował się na użycie silników LinMot, system Blitz wyróżnia się kompaktowym rozmiarem. „Kiedy sprawdziliśmy rynek przed wprowadzeniem PARO Blitz w 2014 roku, LinMot przykuł naszą uwagę ze względu na konstrukcję oszczędzającą miejsce." wyjaśnia kierownik techniczny firmy. Kolejnym czynnikiem, który przemawiał na korzyść szwajcarskiego producenta to bogata oferta produktowa. W ofercie LinMot posiada m.in.:

  • silniki liniowe
  • silniki z wbudowanym napędem
  • „sprężyny magnetyczne" (MagSpring)
  • silniki liniowo-obrotowe


Firma PARO opracowała kilka wariantów PARO Blitz dla skoków od 50 mm do 190 mm. Dzięki temu modułu pick & place jest często używany na liniach montażowych. „Na koniec maja 2018 r. ponad 200 modułów pracuje niezawodnie w ponad 30 systemach." wyjaśnia Gregory Kyd.

Czytaj całość - kliknij tutaj 

Autor:
Multiprojekt
Dodał:
MULTIPROJEKT

Czytaj także