Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-04-18 | Ostatnia aktualizacja: 2007-04-18
ABB i Bombardier konstruują uniwersalny pociąg

ABB i Bombardier konstruują uniwersalny pociąg
Pociąg Bombardier AGC XBiBi może łatwo i efektywnie przełączać się pomiędzy różnymi źródłami zasilania, korzystając z zamontowanego na dachu transformatora trakcyjnego skonstruowanego przez ABB.
Dotychczas stosowane transformatory trakcyjne, które zasilały pociąg prądem przemiennym i silnikiem Diesla, wzajemnie się wykluczały, gdyż znajdowały się w tym samym miejscu. ABB rozwiązało ten impas konstruując transformator trakcyjny, który może być instalowany na dachu pociągu zwalniając tym samym miejsce dla silnika diesla.
Co ważne, zamontowanie transformatora trakcyjnego na dachu praktycznie nie ma wpływu na prędkość, przyspieszenie, czy pojemność pociągu.
AGC XBiBi został skonstruowany dla francuskich kolei państwowych SNCF, które dysponują siecią wykorzystującą wszystkie trzy źródła zasilania.
15800 z 29500 kilometrów sieci SNCF nie jest zelektryfikowane, 5800 kilometrów jest zasilane napięciem stałym 1,5 kilowolta, a 7900 kilometrów jest zasilane napięciem przemiennym 25 kilowoltów.
Konstrukcja AGC XBiBi jest oparta na rodzinie pociągów Bombardier’a AGC, uniwersalnej platformie, która może być zasilana z diesla, diesla/AC i AC/DC. Bombardier obecnie dostarcza SNCF 612 pociągów AGC. ABB dostarcza silniki trakcyjne do wszystkich 612 jednostek, generatory dla diesel i transformatory trakcyjne dla pociągów zasilanych prądem przemiennym.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Co warto wiedzieć o agregatach prądotwórczych?
Wiele urządzeń nie toleruje nawet milisekundowych przerw w dostawie energii elektrycznej, innym bardziej szkodzą długotrwałe przestoje, dlatego...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-