22 stycznia otwarto pierwszy stacjonarny sklep Amazon Go. Zaawansowana technologia pozwala na śledzenie ruchów klientów i obciążanie ich sald, eliminując potrzebę wykorzystania tradycyjnych kas.
Testy sklepu trwały od grudnia 2016 roku, jednak korzystać z niego mogli jedynie pracownicy Amazona. Pozwoliły one wyłowić mankamenty systemu takie jak, na przykład problemy z rozpoznawaniem podobnie zbudowanych osób. Trudność systemowi sprawiało także odkładanie przez klientów produktów w miejsce, które nie było im dedykowane.
Inżynierowie Amazona poradzili sobie z nimi wszystkimi, dzięki czemu wczoraj w Seatlle miało miejsce oficjalne otwarcie pierwszego Amazon Go. Klienci chcący zrobić zakupy w nowym punkcie muszą zainstalować na smartfonach odpowiednią aplikację powiązaną z kartą płatniczą. Monitoring oraz towarzyszące mu algorytmy sztucznej inteligencji zadbają o to, aby opłata za produkty umieszczone finalnie w koszyku została naliczona w momencie opuszczania sklepu.
Amazon nie informuje o planach ekspansji na rynku detalicznym w takiej formie, jednak niezależne źródła donoszą o tym, że gigant ma zamiar w ciągu najbliższych dziesięciu lat uruchomić dwa tysiące sklepów Amazon Go.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- businessinsider
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Diagnostyka sieci komunikacyjnej
Przekierownie do pełnego artykułu - LINK Podczas kursu dowiesz się m.in.: jak monitorować i zapisywać adresy MAC w sieci, jak...
-
Wózki widłowe wysokiego składowania - dlaczego warto je wybrać? Sprawdź!
W szybko zmieniającym się świecie logistyki, efektywne wykorzystanie przestrzeni magazynowej jest kluczowe dla sukcesu firm. Wózki widłowe...