Japońska firma obuwnicza Asics zamierza zrobotyzować swoje fabryki, aby móc szybciej reagować na najnowsze trendy konsumenckie i wysyłać buty szybciej na półki sklepowe.
Wiosną przyszłego roku roboty przejmą jedną trzecią procesu produkcji w fabryce w prefekturze Tottori. Zmniejszy to o połowę liczbę niezbędnych pracowników.
Roboty będą wykorzystywane do produkcji butów z linii Onitsuka Tiger, które są popularne szczególnie wśród młodych klientów. Firma rozważy również dalszą automatyzację.
Aby obniżyć koszty pracochłonnych czynności manualnych, Asics obsługuje obecnie około 40% produkcji w Wietnamie, gdzie płace do niedawna były stosunkowo niskie. Posiada również fabryki w Indonezji i Chinach. W takim przypadku natychmiastowa reakcja na szybko zmieniające się gusta konsumentów stanowi wyzwanie, zważywszy na czas potrzebny na realizację wysyłki na główne rynki, tj. do USA, Europy i Japonii.
Asics ma nadzieję zbudować specjalistyczną wiedzę w zakresie automatyzacji na rynku krajowym, który obecnie odpowiada za mniej niż 10% produkcji. Następnie chce uruchomić fabryki w Stanach Zjednoczonych i Europie.
W kontekście automatyzacji Asics podąża za trendami wyznaczonymi przez firmy Nike i Adidas, stanowiącymi wspólnie największych na świecie producentów sprzętu sportowego.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- nikkei
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Od funkcji wspomagających do pojazdów autonomicznych
Firma Bosch Rexroth przedstawia zintegrowaną ofertę zaawansowanych funkcji wspomagających i tworzy przyszłościową platformę. Gotowe do...
-
Kleje, uszczelniacze, zmywacze — poznaj nowoczesne rozwiązania dla przemysłu
Różnorodność rozwiązań w sektorze przemysłowym może przyprawić o zawrót głowy. Nic w tym dziwnego. Producenci wspierający innych wytwórców...