
Continental AG poinformował, że opracowuje system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), który opiera się o czujniki będące w stanie wykryć moment, w którym konieczna jest zmiana opon ze względu na niewystarczającą głębokość bieżnika. Firma twierdzi, że inteligentne oprogramowanie w przetworniku jest w stanie określić jego stan na podstawie historycznych zmian charakterystyk toczenia się opon.
Wprowadzenie nowego rozwiązania do użytku jest wstępnie planowane na rok 2017. Wykorzystane zostanie w nowych modelach samochodów wyposażonych oprócz w TMPS także w system eTIS (electronic Tire Information System).
„Legislatorzy na całym świecie ustalili minimalną głębokość bieżnika opon w celu zagwarantowania bezpiecznego prowadzenia pojazdu.", powiedział Andreas Wolf, szef działu bezpieczeństwa w Continental. „Cieszymy się, że będziemy w przyszłości móc w łatwy sposób odczytać głębokość bieżnika na drodze elektronicznej za pomocą czujników zabudowanych w oponach ."
Continental twierdzi, że jego inżynierowie są w stanie wyrysować charakterystyki toczenia się opon zmieniające się w dłuższych okresach czasu. Firma przeprowadziła intensywną serię testów na oponach, które pozwoliły zebrać podstawowe dane, które mają być wykorzystane w układach sterowania przyszłych pojazdów. Gigant branży oponiarskiej nie podaje zbyt wielu szczegółów, więc pozostaje nam czekać aż rozwiązanie wejdzie niebawem w życie.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- moderntiredealer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Tendencje w projektowaniu układów sterowania PLC
Przegląd Urządzenia używane do sterowania procesami przemysłowymi, takie jak programowalne kontrolery logiczne (PLC), zwiększyły możliwości w...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-