Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-12-13 | Ostatnia aktualizacja: 2011-12-13
Czujnik laserowy do monitorowania emisji silników odrzutowych

Czujnik laserowy do monitorowania emisji silników odrzutowych
Badania maja również doprowadzić do udoskonalenia metod monitorowania i diagnozowania silników odrzutowych.
„Obecnie, sposób w jaki jest to mierzone, na przykład sadza, polega zasadniczo na włożeniu kija w strumień silnika odrzutowego i zebraniu wydostających się spalin.” – stwierdził Johan Nilsson z Southampton University. „Zajmuje to mnóstwo czasu, a daje niewiele danych.” – dodał.
Pomiary w pierwszej kolejności skoncentrowane będą na sadzy, niespalonym węglowodorom, dwutlenku węgla i tlenku azotu. Będą one wymagały układu podczerwonych laserów o odmiennej charakterystyce spektralnej dla każdego z czterech rodzajów emisji.
„Będziemy mierzyć światło przedostające się przez strumień do detektora umieszczonego po drugiej stronie.” – stwierdził Nilsson. „Jeśli wykonasz wiele takich pomiarów, możesz wykorzystać techniki tomograficzne i poznać przekrój strumienia.” – dodał.
„Co do zasady, technika ta jest łatwiejsza gdyż nie musisz fizycznie nic w strumień wkładać. Pomiar jest szybszy i uzyskuje się większą ilość danych.” – stwierdził Nilsson.
„To jest coś, co można by sobie wyobrazić również na lotniskach. Urządzenie zamontowane na ciężarówce mogłoby jechać za silnikiem w ramach regularnego utrzymania.” – dodał.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Skanery laserowe do pomiarów profilu 2D/3D
Laserowe czujniki linii firmy Micro-Epsilon należą do najbardziej zaawansowanych profilomierzy na świecie pod względem dokładności i szybkości...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-