Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-01-02 | Ostatnia aktualizacja: 2007-01-02
Czujniki wewnątrz opon sprawdzą ciśnienie

Czujniki wewnątrz opon sprawdzą ciśnienie
System będzie wykorzystywany do monitorowania ciśnienia i temperatury opon w ciężarówkach i innych pojazdach komercyjnych. Pomiary będą odbywać się dzięki technologii wykorzystującej fale akustyczne powierzchni (SAW), opracowanej przez brytyjskich naukowców.
System wykorzystuje unikatowe właściwości fal akustycznych powierzchni. Dokonywane są ciągłe pomiary i transmisje odczytów z wykorzystaniem oznacznika identyfikacyjnego o zintegrowanej częstotliwości radiowej.
Czujnik jest na tyle mały i lekki, że można go umieść wewnątrz opony, bez narażania jej na zakłócenie stanu wyważenia.
Ponieważ system wdrożony przez Michelin jest technologią pasywną, zatem nie do działania nie wymaga źródła energii, tym samym eliminując potrzebę okresowej wymiany baterii.
Czujniki piezoelektryczne zastosowane w systemie używają oscylacyjnego pola elektrycznego do wytworzenia fali akustycznej która rozprzestrzenia się na powierzchni opony. Odbite fale powracają do czujnika, gdzie są odczytywane.
Ponieważ długość ścieżki propagacji oraz prędkość rozchodzenia się fal akustycznych po powierzchni zależą naprężenia mechanicznego opony, pomiary takich fal mogą być wykorzystane do pomiaru ciśnienia i temperatury wewnątrz opon.
Pomiary wykonane przez system są odczytywane na urządzeniach zewnętrznych, dostępnych kierowcom i obsłudze floty samochodów, która dodatkowo może śledzić stan opon przez Internet.
(lz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dane od rzeczy? Kilka słów o IoT
Dzięki świadomości wykorzystania potencjału innowacyjnych technologii mamy obecnie do czynienia ze swoistym napędzaniem cyfrowej transformacji i...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-