
Europejski rynek napraw i odnawiania napędów elektrycznych stanowi około jednej trzeciej przychodów generowanych przez sprzedaż nowych napędów, czytamy w najnowszym raporcie 'Repairs and Refabrication Market for Electric Drives', przygotowanym przez analityków z Frost & Sullivan. Rynek, który wart był w 2011 roku poniżej 600 milionów euro, w 2018 roku ma być wart przeszło 940 milionów euro.
Analitycy dodają, że odejście od tradycyjnych metod serwisowania do predyktywnych i prewencyjnych technik utrzymania umożliwia serwisantom zapobieganie awariom albo minimalizowanie ich wpływu na produkcję. Technologie te stają się dostępne w rozsądnej cenie, co zachęca użytkowników.
„Implementacja bardziej złożonych procesów produkcyjnych, razem z narastającą presją na poprawę opłacalności produkcji i zminimalizowanie przestojów dalej napędzać będzie europejski rynek usług związanych z napędami." – stwierdził Ramasubramanian Natarajan, analityk Frost & Sullivan. „Napędy elektryczne, które są regularnie i poprawnie serwisowane oraz utrzymywane przy pomocy technik predyktywnych, są bardziej energooszczędne, tańsze w eksploatacji i mniej narażone na awaryjne przestoje." – dodał.
Raport dotyczy napędów prądu stałego i przemiennego oraz serwonapędy. Nie obejmuje natomiast silników i napędów z silnikami zintegrowanych.
Według analityków naprawy i utrzymanie, to około 40 procent całego rynku związanych z napędami usług w 2011 roku. Popyt na usługi tego rodzaju będzie rósł dzięki: dopasowanym do klienta pakietom usług, rosnącej wśród klientów świadomości korzyści regularnych usług serwisowych, zaawansowanie technologii oraz konkurencyjne ceny.
Bardzo prawdopodobne jest również to, że w dłuższej perspektywie wzmagał się będzie popyt na usługi wartości dodanej jak konsultacje techniczne czy kompleksowe zarządzanie napędami.
Z drugiej jednak strony rozwój rynku hamowany jest przez silne pofragmentowanie rynku. Problemem jest też ciągły brak wykfalifikowanej siły roboczej.
Analitycy wskazują też na fakt, iż z roku na rok maleje różnica między kosztem serwisowania starych systemów napędowych a kupna nowego, zaawansowanego rozwiązania.
Raport sugeruje, że efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw oraz nastawienie na współpracę wśród największych dostawców napędów i usług może przynieść obopólną korzyść.
Ramasubramanian wskazuje również, że „moda na pojazdy elektryczne może przyciągnąć duże inwestycje w zakresie usług serwisowych, szczególnie w sektorze motoryzacyjnym." – stwierdził.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Falowniki - coraz większa konkurencja na krajowym rynku
Przemienniki częstotliwości produkcji Vacon z oferty Telko-Poland Falowniki są stosowane coraz powszechniej ze względu na rosnące...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-