Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-03-06 | Ostatnia aktualizacja: 2007-03-06
Inżynierowie z Leicester poprawiają bezpieczeństwo latania

Inżynierowie z Leicester poprawiają bezpieczeństwo latania
Interakcje człowiek-maszyna w samolocie mogą prowadzić do tzw. „pilot involved/in-the-loop oscillations” (PIOs) czyli innymi słowy do zakłóceń we współpracy. Zaistnienie takiego faktu wpływa bardzo znacząco na obniżenie bezpieczeństwa lotu. Jest to jedno z największych zmartwień przemysłu lotniczego na całym świecie.
Zespół inżynierów z Leicester, German Aerospace Center oraz pilotów z German Armed Forces Flight Test Centre (WTD61) prowadzą testy kompensatorów zapobiegających PIO na eksperymentalnej jednostce o nazwie DLR ATTAS.
Podczas lotów próbnych, samolot testowy był poddawany konkretnym próbom, które miały prowadzić do zaistnienia sytuacji typu PIO. Parametry lotu i komentarze pilota były gromadzone i porównywane w sytuacji z włączonym kompensatorem z Leicester i bez.
Matthew Tuner z University of Leicester tak to skomentował: „Komentarze pilota wskazały, że samolot z aktywnym kompensowaniem był znacznie mniej podatny na zaistnienie sytuacji typu PIO. Co więcej, samolot w ogóle zachowywał się bardziej przewidywalnie, co okazało się dodatkową, niespodziewaną zaletą systemu.”
”Przy każdym manewrze, samolot zachowywał się co najmniej równie dobrze, a często i lepiej niż przy wyłączonym systemie kompensacji z Leicester.”
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- University of Leicester

Komentarze (0)
Czytaj także
-
NOWOŚĆ! Przyssawki próżniowe i akcesoria
ELESA+GANTER wprowadziła nową kategorię produktów do swojej oferty – „Przyssawki próżniowe i akcesoria". W ramach tej grupy firma oferuje bogaty...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-