Producent robotów przemysłowych, Kuka, twierdzi, że ich nowy manipulator pomaga zwiększyć wydajność na końcowych etapach montażu w sektorze motoryzacyjnym.
Innowacyjne rozwiązania w zakresie automatyzacji powinny zwiększyć stopień automatyzacji, a ludzie i roboty coraz częściej dzielą miejsce pracy wzdłuż linii montażowej. LBR iiwa mierzy szczeliny i stopień wyrównania elementów nadwozia, na przykład pomiędzy tylną klapą a ścianą boczną lub między reflektorami i maską. W tym samym czasie pracownik przeprowadza dalsze testy jakości nadwozia.
Automatyzacja montażu końcowego jest dość nową dziedziną. Fakt, że ludzie i roboty dzielą miejsce pracy w takim obszarze był dotychczas rzadkością.
- Nasz robot może wykonywać swoje zadania pomiarowe całkowicie autonomicznie bez przerywania procesu, co stanowi realną wartość dodaną w odniesieniu do konwencjonalnych pomiarów – powiedział Otmar Honsberg, szef działu wdrożeń w Kuka.
W połączeniu z detekcją optyczną i technologią czujników dotykowych, KUKA LBR iiwa automatycznie dostosowuje się do nowych sytuacji w przypadku wykrycia wibracji lub zatrzymania linii montażowej.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- roboticsandautomationnews

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Automatyczny montaż THT z 99,4% skuteczności
System stereowizji opracowany przez inżynierów VissaviTech pozwala na skrócenie czasu montażu THT nawet do 4,7 sekund w przeliczeniu na komponent...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-