
Autonomiczna ciężarówka firmy Otto ma za sobą swoją pierwszą dostawę. Pojazd przebył trasę 190 kilometrów pomiędzy Fort Collins a Colorado Springs, na jego pokładzie natomiast znalazło się 2000 skrzynek piwa.
Za kierownicą ciężarówki siedział kierowca odpowiedzialny za jej prowadzenie na początku i pod koniec podróży. Samochód w trybie autonomicznym poruszał się wyłącznie na autostradzie.
Lior Ron, założyciel firmy Otto podkreśla, że zadaniem autonomicznych ciężarówek będzie wspieranie kierowców podczas monotonnych podróży, a nie ich całkowite zastąpienie w pracy. Wielu z nich obawia się jednak konkurencji ze strony maszyn, które pracując 24 godziny na dobę okazałyby się bezkonkurencyjne.
Obecnie upowszechnienie autonomicznych pojazdów nie jest możliwe – niezależnie od ich typu. Testy wykazują jednak, że bliższe komercjalizacji są autonomiczne samochody ciężarowe. Właściciel firmy Otto, spółka Uber testuje obecnie tego typu flotę na drogach Kalifornii.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- kopalniawiedzy

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Waga samochodowa / pomost wagowy – poradnik dotyczący projektów — wydanie 3
Rozważając zakup nowej wagi samochodowej, sprawdzone i przystępne informacje mogą być trudne do znalezienia. Poradnik ten może pomóc w podjęciu...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-