Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2002-09-06 | Ostatnia aktualizacja: 2002-09-06
Nowa bezprzewodowa technologia Sony i Philipsa
Koncerny elektroniczne Sony i Philips zapowiedziały w czwartek wspólne prace nad technologią radiową krótkiego zasięgu
Wykorzystując technologię "inteligentnych kart" koncerny stworzą otwarty standard, który pozwoli konsumentów m.in. dokonywać płatności drogą elektroniczną. Klienci będą mieli dostęp do informacji trzymając telefon komórkowy lub palmtop przed komputerem osobistym, terminalem internetowym lub internetowym radiem. Dostęp do informacji nie oznacza tylko i wyłącznie możliwości przeglądania zawartości swojej skrzynki pocztowej, zdjęć, czy odsłuchiwania plików muzycznych, lecz także ma pozwolić np. na granie w sieci przy wykorzystaniu stałego profilu użytkownika. W technologię mają być np. wyposażone w przyszłości produkowane przez Sony konsole Playstation.
Jak na razie technologia bezkontaktowych "inteligentnych kart" wykorzystywana jest m.in. w komunikacji miejskiej. Przede wszystkim jest ona dużo tańsza niż wprowadzana obecnie technologia Bluetooth. Nowa generacja inteligentnych kart ma pojawić się w sprzedaży w 2004 r. Dzięki nowym kartom możliwe będzie wprowadzenie nowych programów pozwalających na identyfikację za pomocą odcisku palca lub głosem.
W ich projektowaniu Sony i Philips będą współpracowali z instytucjami finansowymi. Największym klientem Philipsa z grupy tych podmiotów jest Visa. W Japonii Sony sprzedał dotychczas 35 mln "inteligentnych kart". Według szacunków do 2006 r. rynkowe zapotrzebowanie na tego typu karty sięgnie 4,5 mld sztuk.
Wykorzystując technologię "inteligentnych kart" koncerny stworzą otwarty standard, który pozwoli konsumentów m.in. dokonywać płatności drogą elektroniczną. Klienci będą mieli dostęp do informacji trzymając telefon komórkowy lub palmtop przed komputerem osobistym, terminalem internetowym lub internetowym radiem. Dostęp do informacji nie oznacza tylko i wyłącznie możliwości przeglądania zawartości swojej skrzynki pocztowej, zdjęć, czy odsłuchiwania plików muzycznych, lecz także ma pozwolić np. na granie w sieci przy wykorzystaniu stałego profilu użytkownika. W technologię mają być np. wyposażone w przyszłości produkowane przez Sony konsole Playstation.
Jak na razie technologia bezkontaktowych "inteligentnych kart" wykorzystywana jest m.in. w komunikacji miejskiej. Przede wszystkim jest ona dużo tańsza niż wprowadzana obecnie technologia Bluetooth. Nowa generacja inteligentnych kart ma pojawić się w sprzedaży w 2004 r. Dzięki nowym kartom możliwe będzie wprowadzenie nowych programów pozwalających na identyfikację za pomocą odcisku palca lub głosem.
W ich projektowaniu Sony i Philips będą współpracowali z instytucjami finansowymi. Największym klientem Philipsa z grupy tych podmiotów jest Visa. W Japonii Sony sprzedał dotychczas 35 mln "inteligentnych kart". Według szacunków do 2006 r. rynkowe zapotrzebowanie na tego typu karty sięgnie 4,5 mld sztuk.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Gazeta Wyborcza

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Awaryjne otwieranie drzwi radiologicznych, dzięki elementom Elesa+Ganter –...
Nowotwory są obecnie jednym z największych zagrożeń dla naszego zdrowia i życia. W dzisiejszych czasach medycyna rozwija się bardzo szybko, co...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-