Daimler Truck i Toyota nawiązały współpracę w celu połączenia ich działalności w zakresie autonomicznych samochodów ciężarowych oferowanych w Japonii.
Aby przyspieszyć rozwój i produkcję technologii CASE (Connected / Autonomous & Automated / Shared / Electric) oraz pojazdów wodorowych, wiele firm tworzy sojusze z innymi producentami samochodów, start-upami i producentami oryginalnego wyposażenia (OEM). W ten trend wpisuje się także umowa pomiędzy spółką zależną Toyoty, Hino Motors, a należącą do Daimlera firmą Mitsubishi Fuso Truck and Bus, która ma na celu połączenie ich działalności w zakresie samochodów ciężarowych sprzedawanych w Japonii.
Umowa umożliwi obu firmom rozwój technologii CASE w Japonii, biorąc pod uwagę fakt, że kraj ten uchwalił w zeszłym roku prawo zezwalające na poruszanie się po drogach autonomicznych pojazdów poziomu 4., a na autostradach przeprowadzane są testy półautonomicznej ciężarówki.
Według szacunków GlobalData w pierwszych czterech miesiącach 2023 roku Daimler i Toyota sprzedały w Japonii łącznie 26076 ciężarówek za pośrednictwem swoich spółek zależnych Fuso i Hino. Po połączeniu sił nowa spółka będzie kontrolować 42% japońskiego rynku samochodów ciężarowych.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- roboticsandautomationnews
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Elementy Elesa+Ganter w kontenerach AdBlue – case study firmy Petroleo
Bardzo rygorystyczne normy emisji spalin w silnikach Diesla, powodują że producenci samochodów ciężarowych, dostawczych jak również osobowych...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.plDla zakładów przemysłowych, które wykorzystują sprężone powietrze esencjonalne jest uzdatnianie powietrza. Pod pojęciem uzdatnianie...