Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2023-10-05  |  Ostatnia aktualizacja: 2023-10-05
QRmaint System CMMS: Jak działa mobilny system przywołań ANDON?
QRmaint System CMMS: Jak działa mobilny system przywołań ANDON?

System CMMS (zob. https://qrmaint.pl/system-cmms/) odgrywa kluczową rolę w Przemyśle 4.0, obecnym etapie technologii dążącej do doskonałości operacyjnej i efektywności produkcji. System CMMS jest niezbędny w tej transformacji technologicznej między innymi dzięki jednej ze składowej nowoczesnych systemów CMMS -  modułu przywołań ANDON. W dzisiejszym artykule QRmaint System CMMS przyjrzymy się funkcjom i korzyściom wynikającym z wdrożenia tego innowacyjnego rozwiązania.

 

Początki systemu ANDON

Historia panelu ANDON sięga Japonii, gdzie został wprowadzony jako element systemu Toyota Production System. Dzięki niemu możliwe stało się niemal natychmiastowe identyfikowanie i komunikowanie problemów produkcji, co pozwoliło na ich szybkie rozwiązanie. Pracownicy mieli możliwość zatrzymać linię produkcyjną naciskając  specjalny przycisk typu "grzybek" w przypadku zauważenia jakiegokolwiek nieprawidłowości. Głównym celem wprowadzenie takiego systemu było zapewnienie najwyższej jakości produktów, eliminacja defektów na wczesnym etapie oraz promowanie kultury odpowiedzialności i ciągłego doskonalenia. Współczesne systemy ANDON korzystają z technologii mobilnych, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją funkcjonalność.

 

System CMMS zapewnia lepszą komunikację

Kluczową funkcją systemu CMMS jest ulepszenie przepływu informacji pomiędzy operatorami produkcji a działami takimi jak utrzymanie ruchu, kontrola jakości czy zarządzanie magazynem. Jedno dotknięcie na panelu ANDON wystarczy, aby zawiadomić odpowiedni zespół. Prezentacja w czasie rzeczywistym aktywnego zgłoszenia odbywa się przez natychmiastowe powiadomienie na urządzeniach mobilnych i widok w panelu Dashboard TV. System CMMS daje nam pewność, że żadne wezwanie nie zostanie przeoczone.

 

ANDON dla urządzeń mobilnych oraz wózków widłowych

Zaawansowany panel komunikacyjny ANDON systemu CMMS na urządzeniach mobilnych i tabletach ułatwia dynamiczną wymianę informacji pomiędzy operatorem linii produkcyjnej a wsparciem technicznym, w tym liderem produkcji, zespołem BHP i kontrą jakości. Narzędzie to nie wymaga znaczącej inwestycji w infrastrukturę, ani skomplikowanego procesu implementacji. Dzięki możliwościom dowolnej personalizacji interfejsu w systemie CMMS, możesz z łatwością zainicjować wykorzystanie ANDON-a w celu optymalizacji procesów w swoim zakładzie.

Przywołania przydatne są również dla Logistyki. Panel do obsługi zainstalowany jest wówczas na wózku widłowym a interfejs przygotowany jest na obsługę w rękawicach ochronnych. Odbiór gotowego produktu, dostarczenie materiału to najczęstsze przywołania logistyczne.

 

Integracja i wykorzystanie QRmaintSystem CMMS

Oto kilka kluczowych funkcji i zalet tego modułu ANDON w systemie CMMS:


1. Szybkie i tanie wdrożenie

Implementacja mobilnego systemu przywołań ANDON nie wymaga dużych inwestycji w infrastrukturę. Konieczne jest tylko urządzenie mobilne lub tablet do obsługi panelu operatorskiego, który umożliwia wezwania bezpośrednio z konkretnego miejsca w zakładzie oraz ewentualne zgłoszenie problemów.


2. Natychmiastowa reakcja na awarie

ANDON umożliwia automatyczne generowanie zgłoszeń w przypadku wystąpienia problemów, co skraca czas reakcji na każdy problem.


3. Konfiguracja z możliwością personalizacji

Dzięki systemowi CMMS można dostosować typy przywołań dostępnych na panelu operatora, decydując o nazwie, kolorze i przydzielonym do nich zespole.


4. Analiza danych

System CMMS gromadzi dane z różnych części procesu produkcyjnego, umożliwiając dokładną analizę i identyfikację obszarów wymagających poprawy.


5. Komunikacja w czasie rzeczywistym

Dzięki mobilnym aplikacjom pracownicy mogą komunikować się natychmiastowo, zgłaszając problemy i informując o postępach w realizacji zadań.


6. Konta nielimitowane i bezpłatne dla pracowników obsługujących przywołania

indywidualne konta użytkowników umożliwiają śledzenie czasu reakcji i wykonania przywołania, zapewniając jednocześnie wgląd w to, kto zatwierdził i przyjął do realizacji dane zlecenie.

 

 

Wizualizacja przywołań na telewizorach

Widget przywołań dostępny w Dashboard TV pozwala na wyświetlenie w czasie rzeczywistym przywołań wysłanych z obszaru produkcji. Prezentuje on dokładną informację o statusie przywołania oraz stanowisku z którego pochodzi. Rozwiązanie to jest dopełnieniem systemu powiadomień, aby żadne przywołanie nie umknęło uwadze utrzymania ruchu, oraz aby czas reakcji był jak najkrótszy.

 

Korzyści z wdrożenia systemu CMMS

Wdrożenie mobilnego systemu CMMS i wykorzystanie modułu ANDON oferuje szereg następujących korzyści:


1. Zwiększenie wydajności produkcji

Dzięki szybszemu identyfikowaniu i rozwiązaniu problemów w zakładzie produkcyjnym, możliwe jest unikanie przestojów i zwiększenie wydajności. Pozwala na to odpowiednia lokalizacja tabletu z panelem operatora w strategicznych punktach linii produkcyjnej, w tym przy stanowiskach montażowych czy obok maszyn.


2. Poprawa jakości produktów

System CMMS pozwala na szybkie wykrywanie defektów, co przekłada się na wyższą jakość produkowanych artykułów. Śledzenie czasu odpowiedzi na zgłoszenie, co sprzyja redukcji czasu reakcji pracowników.


3. Zmniejszenie kosztów

Automatyzacja procesów i szybka reakcja na problemy redukuje nieplanowane przestoje i związane z nimi koszty. Intuicyjny interfejs, który nie wymaga od użytkowników przeszkolenia, to również zmniejszenie do minimum kosztów wdrożenia.


4. Natychmiastowe powiadomienia

Proces produkcji wymaga szybkiej reakcji przy każdej nieprawidłowości zgłoszonej przez operatora. Powiadomienia na telefon komórkowy oraz smartbandy (opaski na rękę) skutecznie skracają czas reakcji na przywołanie.


5. Obsługa przywołania przez smartfon

Aby obsłużyć przywołanie, pracownik musi zeskanować kod QR wyświetlony na panelu, z którego zostało wysłane przywołanie. Rozwiązanie to zapewnia również dokładne statystyki czasów obsługi. Real-time monitoring zdarzeń można śledzić również za pośrednictwem widgetu na Dashboard TV.

 

Podsumowanie

Mobilny system przywołań ANDON jako moduł QRmaint System CMMS to krok w kierunku przyszłości Przemysłu 4.0. Dzięki temu rozwiązaniu firmy produkcyjne mogą znacząco poprawić swoje operacje, zwiększając wydajność i jakość produktów, a także redukując koszty. To innowacyjne podejście stanowi fundament dla nowoczesnej, efektywnej i zrównoważonej produkcji. Zadzwoń pod +48 12 400 41 70 lub zapisz się na darmową prezentację modułu ANDON w QRmaint System CMMS.

 

Kategoria komunikatu:

Porady i ciekawostki branżowe

Źródło:
qrmaint.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Czytaj także