
Robot przeznaczony do prowadzenia sesji terapeutycznych w klinikach i szkołach dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu pomaga młodym ludziom z autyzmem w zdobywaniu umiejętności społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych.
Milo został opracowany przez RoboKind, firmę zajmującą się projektowaniem właśnie tego typu maszyn. Konstrukcja została zaprojektowana w taki sposób, aby przypominać małego chłopca. Twarz robota może poruszać się tak, aby w pełni oddać ludzkie emocje. Wyposażono go również w mały ekran, który ilustruje stany emocjonalne w oparciu o sprawdzone techniki pedagogiczne.
Dwa lata temu Karolina Południowa uruchomiła program pilotażowy, w ramach którego Milo lub jego żeńska wersja Robon trafiła do 15 okręgów szkolnych. Uczniowie w wieku od 3 do 14 lat używają robota do dzisiaj dwa do trzech razy w tygodniu przez 15-20 minut. Nauczyciel lub terapeuta jest zawsze obecny podczas lekcji, aby pomóc uczniowi w terapii. Od czasu wdrożenia technologii 90% uczniów pracujących z robotem opanowało jego lekcje i zastosowało wyniesioną z nich wiedzę do interakcji z innymi ludźmi.
Niektóre korzyści wynikające z zastosowania robotów terapeutycznych to zwiększenie przez chore dzieci kontaktu wzrokowego, wykształcenie umiejętności przyjmowania i dzielenia się oraz wzrost empatii. Należy jednak przeprowadzić więcej badań, aby sprawdzić czy zastosowanie robotów w terapii będzie równie skuteczne w dłuższej perspektywie.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- beckershospitalreview

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Uniwersalne roboty dla Twojej firmy
"Moja firma jest zbyt mała, aby korzystać z robotów" - to częsty argument ze strony przedsiębiorców. Nie trzeba jednak długo szukać, by znaleźć...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-