Powrót do listy wiadomości Dodano: 2016-09-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2016-09-16
Robotyzacja edukacji
Robotyzacja edukacji
Robotyzacja edukacji

Tegoroczny raport Edu-Tech 2016 został poświęcony nowoczesnej nauce i technologiom wykorzystywanym w edukacji. Analitycy zwracają w nim uwagę w szczególności na roboty, które obdarzone są sztuczną inteligencją i już teraz testowane w wielu placówkach edukacyjnych.

Znakomitymi przykładami ich wykorzystania w edukacji są, m.in. EngKey, który w Korei Południowej uczy języka angielskiego, drukowany w 3D i całkowicie oparty o platformę Arduino Shellmo czy opracowany na Politechnice Białostockiej Photon, który uczy dzieci programowania.

Roboty mogą również stanowić pomoc dla nauczycieli, tak jak wykorzystywany w telawiwskim przedszkolu Tega oraz asystujący przy pracy gruzińskich studentów, Jill Watson. To właśnie asystowanie przy nauce w latach 2016-2020 będzie głównym obszarem zastosowań sztucznej inteligencji.

Roboty w edukacji mogą całkowicie zmienić jej krajobraz. Odpowiadać będzie za to wprowadzenie ich w roli nauczycieli do klas przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz wykorzystanie w celach edukacyjnych mechaniki gier, w których roboty będą brały czynny udział. Tak zwana gamifikacja może korzystnie wpłynąć na zaangażowanie młodych ludzi w naukę, zwiększając przez to jej efektywność.

Nowoczesne narzędzia edukacyjne oraz technologie przypominają nam jedynie o tym, że modele edukacyjne nie mogą pozostawać skostniałe. Roboty dają nadzieję na szybką i efektywną naukę, która w takiej formie jest niezbędna w świecie przepełnionym nadmiarem bodźców. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest połączenie technologii i ludzkiej percepcji.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Inne

Źródło:
elektroonline
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :