Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-10-11 | Ostatnia aktualizacja: 2010-10-11
Rynek PLM odrabia straty

Rynek PLM odrabia straty
Kluczowym powodem pogorszenia się sytuacji na rynku PLM w 2009 roku były względy ekonomiczne, związane z kryzysem w motoryzacji oraz innych sektorach produkcji dyskretnej. Dostawcy PLM najboleśniej odczuli zmniejszenie liczby zamawianych nowych licencji i stanowisk inżynierskich. Rynek ten globalnie skurczył się o 8 do 10 procent. Większość dostawców PLM jednak osłabienie to rekompensowało sobie w sektorze usług: utrzymaniu, implementacji oraz konsultingu.
„Najwyraźniej, liderzy rynku PLM, ale i wielu mniejszych dostawców, odpowiedziało na popularyzację technologii PLM na nowych rynkach strategiami i rozwiązaniami przygotowanymi dla tych konkretnych branż związanych z przemysłem.” – stwierdził Dick Slansky z ARC, główny autor raportu. „Wszyscy dostawcy PLM opracowali specyficzne dla rynku strategie, które wykraczają poza historycznie wspierane przez nich sektory dyskretne, ku sektorom procesowym i hybrydowym. Wykorzystując technologie trójwymiarowego modelowania i symulacji, ci dostawcy PLM kontynuują penetrowanie takich rynków, jak: okrętowy, energetyczny, naftowy i gazowy, nauk środowiskowych, budowlanego, handlu detalicznego, a nawet odzieżowego.” – dodał.
Silnym czynnikiem stymulującym rozwój sektora PLM będzie czynnik demograficzny. Wraz z narastającymi problemami demograficznymi, obecnymi zarówno w krajach rozwijających się, jak i rozwiniętych, narasta potrzeba zarządzania wiedzą we wszystkich elementach cyklu życia produktu: projektowaniu, procesie produkcji oraz ogólnie pojętej wiedzy dotyczącej tematu. Co więcej, możliwość ponownego wykorzystania wiedzy będzie kluczowa, gdy firmy dążyć będą do utrzymania oraz poprawienia swoich produktów i usług w ramach procesu rozwoju produktu.
Technologie PLM wspierają wiele nowych interesujących trendów. Powstają nowe społeczności projektantów, co pozwoli zarówno profesjonalnym, jak i nieprofesjonalnym projektantom na zaangażowanie i wymianę koncepcji oraz wzorów. Społeczności te połączą projektantów i pozwolą im dzielić się swoja kreatywnością, innowacyjnością i wiedzą inżynierską. Mogłoby to również pozwalać angażować się w tworzenie koncepcji produktów konsumentom.
Rozwiązania PLM wdrażane są w ostatnim czasie w takich sektorach, jak: artykułu konsumpcyjne i sprzedaż detaliczna. Trójwymiarowe modelowanie osiągnęło stan, w którym nie tylko produkty, ale i całe sklepy mogą być reprezentowane przez całe środowiska wirtualne. Sprzedawcy dotrą do klientów bezpośrednio w świecie wirtualnym, gdzie będą oni mogli poznać produkt w trzech wymiarach i podjąć natychmiastowa decyzję o kupnie.
Połączenie systemów zarządzania cyklem życia produktu (PLM) i systemów realizacji produkcji (MES) jest faktem już od jakiegoś czasu, od momentu, gdy producenci zrozumieli korzyści płynące z połączenia ich danych dotyczących procesu produkcji i systemów zarządzania dokumentacją (PDM). Dzisiaj, dostawcy PLM podpisują umowy o współpracy, a niekiedy wręcz przejmują dostawców oprogramowania MES.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ARC

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-