Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-10-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-10-19
Samochodowy system ochrony pieszego Continental
Samochodowy system ochrony pieszego Continental
Samochodowy system ochrony pieszego Continental
W samych tylko Stanach Zjednoczonych w 2009 roku 4 tysiące ludzi straciło życie w wyniku incydentów pieszych z pojazdami silnikowymi. Kolejne 59 tysięcy pieszych odniosło rany. W reakcji na tak zatrważające dane, Continental zaprezentował unikalny system ochrony pieszego, który zasadniczo poprawia bezpieczeństwo. System składa się z przewodu powietrznego nowego typu, który jest połączony z dwoma czujnikami ciśnienia. Układ ten zapewnia zderzakowi elastyczność.

„Czujnik niezawodnie rozpoznaje kolizje z pieszymi i przekazuje do systemów bezpieczeństwa informacje konieczne do uruchomienia procedur ochronnych.” – stwierdził Scott Morell, dyrektor ds. inżynierii pasywnego bezpieczeństwa Continental North America. W przeciągu 10 do 15 milisekund od uderzenia, uruchamiana i unoszona jest ‘aktywna maska’ (active hood), która chroni przed uderzeniem. Dodatkowa przestrzeń uzyskana pomiędzy maską a silnikiem pozwala złagodzić skutki uderzenia.

Światłowody i przyspieszeniomierze były już wykorzystywane jako czujniki wykrywające kolizje z pieszymi. Nowością jest natomiast przewód powietrzny, który Continental opracował wspólnie z Daimlerem. Wśród jego zalet wymienić należy tę, iż łatwo go zastosować w różnych pojazdach, gdyż jest elastyczny i łatwo dopasowuje się do kształtu karoserii.

„Oznacza to, że nie będzie on stanowić ograniczenia dla konstruktorów, którzy postanowią zmienić kształt samochodu.” – stwierdził Morell. „Co więcej, technologia systemu jest niezwykle odporna i gwarantuje wysoką rozdzielczość oraz dużą siłę sygnału, co jeszcze poprawia niezawodność wykrycia zderzenia.” – dodał.

Czujnik uderzenia składa się z przewodu ułożonego wzdłuż całej szerokości przedniego zderzaka samochodu. Przewód umieszczony jest zaraz za pianką absorbującą energię. Standaryzowane czujniki ciśnienia zainstalowane są na obu końcach wypełnionego powietrzem przewodu. Tens Am typ czujnika zastosowany jest do aktywowania bocznych poduszek powietrznych. Gdy pojazd uderza w przeszkodę, ciśnienie wytworzone w przewodzie tworzy falę, którą wykrywają czujniki znajdujące się na obu końcach przewodu. Specjalne algorytmy analizują zdarzenie w przeciągu setnych części sekundy.

Głównym wyzwaniem dla systemu sensorycznego jest niezawodność i zdolność do wykrycia kolizji właśnie pomiędzy pojazdem a pieszym, niezależnie czy pieszym jest małe dziecko, czy dorosły mężczyzna. Czujniki muszą całkowicie niezawodnie wykrywać również sytuacje, w których system nie może zostać aktywowany. Dotyczy to na przykład uderzenia w krawężnik albo małe zwierzę.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :