Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-10-19 | Ostatnia aktualizacja: 2010-10-19
Samochodowy system ochrony pieszego Continental

Samochodowy system ochrony pieszego Continental
„Czujnik niezawodnie rozpoznaje kolizje z pieszymi i przekazuje do systemów bezpieczeństwa informacje konieczne do uruchomienia procedur ochronnych.” – stwierdził Scott Morell, dyrektor ds. inżynierii pasywnego bezpieczeństwa Continental North America. W przeciągu 10 do 15 milisekund od uderzenia, uruchamiana i unoszona jest ‘aktywna maska’ (active hood), która chroni przed uderzeniem. Dodatkowa przestrzeń uzyskana pomiędzy maską a silnikiem pozwala złagodzić skutki uderzenia.
Światłowody i przyspieszeniomierze były już wykorzystywane jako czujniki wykrywające kolizje z pieszymi. Nowością jest natomiast przewód powietrzny, który Continental opracował wspólnie z Daimlerem. Wśród jego zalet wymienić należy tę, iż łatwo go zastosować w różnych pojazdach, gdyż jest elastyczny i łatwo dopasowuje się do kształtu karoserii.
„Oznacza to, że nie będzie on stanowić ograniczenia dla konstruktorów, którzy postanowią zmienić kształt samochodu.” – stwierdził Morell. „Co więcej, technologia systemu jest niezwykle odporna i gwarantuje wysoką rozdzielczość oraz dużą siłę sygnału, co jeszcze poprawia niezawodność wykrycia zderzenia.” – dodał.
Czujnik uderzenia składa się z przewodu ułożonego wzdłuż całej szerokości przedniego zderzaka samochodu. Przewód umieszczony jest zaraz za pianką absorbującą energię. Standaryzowane czujniki ciśnienia zainstalowane są na obu końcach wypełnionego powietrzem przewodu. Tens Am typ czujnika zastosowany jest do aktywowania bocznych poduszek powietrznych. Gdy pojazd uderza w przeszkodę, ciśnienie wytworzone w przewodzie tworzy falę, którą wykrywają czujniki znajdujące się na obu końcach przewodu. Specjalne algorytmy analizują zdarzenie w przeciągu setnych części sekundy.
Głównym wyzwaniem dla systemu sensorycznego jest niezawodność i zdolność do wykrycia kolizji właśnie pomiędzy pojazdem a pieszym, niezależnie czy pieszym jest małe dziecko, czy dorosły mężczyzna. Czujniki muszą całkowicie niezawodnie wykrywać również sytuacje, w których system nie może zostać aktywowany. Dotyczy to na przykład uderzenia w krawężnik albo małe zwierzę.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czujniki fotoelektryczne BOH firmy Balluff w systemach dozowania firmy Brand
Wysoce wydajne, precyzyjne systemy dozowania firmy Brand funkcjonują w oparciu o zaawansowaną technologię zminiaturyzowa-nych czujników...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-