Niemiecki producent łożysk Schaeffler wyprodukował swoje największe jak dotąd łożysko baryłkowe. Jego głębokość to 600 mm, średnica zewnętrzna - 1900mm, a wewnętrzna - 1500mm. Całość waży 4,7 tony. Zostało wyprodukowane w ciągu trzech miesięcy, aby zostać zamontowanym w pogłębiarce sekcyjnej zbudowanej przez holenderską firmę Royal IHC.
Maszyna wykorzystuje podciśnienie do podnoszenia kamieni z dna morskiego. Te nastepnie transportowane są na brzeg pływającymi rurociągami. Masywne łożysko jest zamontowane na statku, aby zapewnić ruch obrotowy pomiędzy jego kadłubem a rurociągiem.
W tej aplikacji łożysko narażone jest na silne obciążenia udarowe. Wymaga to, aby jego wewnętrzny i zewnętrzny pierścień stanowiły jednoczęściową konstrukcję. Z uwagi na fakt, iż na łożysko duże siły będą oddziaływać tylko jednostronnie, zostało ono zaprojektowane asymetrycznie, co pozwoliło mimo wszystko zredukować jego rozmiar i masę.
Specjalny system rowków zapewnia konstrukcji Schaefflera równomierne rozprowadzanie smaru nawet podczas niewielkich ruchów obrotowych, zmniejszając w ten sposób zużycie i zapewniając długą żywotność. Powierzchnie ślizgowe zostały pokryte lakierem smarującym, aby zapobiec metalicznemu kontaktowi pomiędzy pierścieniem wewnętrznym i zewnętrznym, nawet gdy smarowanie okaże się być niewystarczające.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols
Komentarze (0)
Czytaj także
-
NOWOŚĆ! Nierdzewne prowadnice rolkowe do zastosowań w środowiskach agresywnych
„Projektując maszyny lub urządzenia, w których wymagane jest zachowanie higieniczności warto mieć na uwadze grupę produktów specjalnego...
-
Wdrożenie systemu ERP – firmy zbyt długo odwlekają decyzję o wdrożeniu
Prowadzenie firmy wiąże się z produkowaniem, pozyskiwaniem i gromadzeniem ogromnych ilości danych. Nie tylko one są jednak wyzwaniem. Każdy...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.pl