Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2019-09-16  |  Ostatnia aktualizacja: 2019-09-16
Schaeffler zbudował gigantyczne łożysko

Niemiecki producent łożysk Schaeffler wyprodukował swoje największe jak dotąd łożysko baryłkowe. Jego głębokość to 600 mm, średnica zewnętrzna - 1900mm, a wewnętrzna - 1500mm. Całość waży 4,7 tony. Zostało wyprodukowane w ciągu trzech miesięcy, aby zostać zamontowanym w pogłębiarce sekcyjnej zbudowanej przez holenderską firmę Royal IHC.

Maszyna wykorzystuje podciśnienie do podnoszenia kamieni z dna morskiego. Te nastepnie transportowane są na brzeg pływającymi rurociągami. Masywne łożysko jest zamontowane na statku, aby zapewnić ruch obrotowy pomiędzy jego kadłubem a rurociągiem.

W tej aplikacji łożysko narażone jest na silne obciążenia udarowe. Wymaga to, aby jego wewnętrzny i zewnętrzny pierścień stanowiły jednoczęściową konstrukcję. Z uwagi na fakt, iż na łożysko duże siły będą oddziaływać tylko jednostronnie, zostało ono zaprojektowane asymetrycznie, co pozwoliło mimo wszystko zredukować jego rozmiar i masę.

Specjalny system rowków zapewnia konstrukcji Schaefflera równomierne rozprowadzanie smaru nawet podczas niewielkich ruchów obrotowych, zmniejszając w ten sposób zużycie i zapewniając długą żywotność. Powierzchnie ślizgowe zostały pokryte lakierem smarującym, aby zapobiec metalicznemu kontaktowi pomiędzy pierścieniem wewnętrznym i zewnętrznym, nawet gdy smarowanie okaże się być niewystarczające.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :