Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-05-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-05-09
Trutnie staną na straży lotnisk
Trutnie staną na straży lotnisk
Trutnie staną na straży lotnisk
Amerykański Department of Homeland Security planuje użyć do patrolowania przestrzeni wokół lotnisk, bezzałogowych jednostek latających. Miałyby one chronić samoloty pasażerskie przed rakietami.

Wart blisko 13 milionów dolarów projekt nazwany ‘Project Chloe’ jest alternatywą dla wyposażania samolotów pasażerskich w lasery oślepiające czujniki rakiet, gdyż ostatnie badania wskazują, że ten ostatni pomysł może okazać się zbyt drogi.

‘Truteń’ (drones) będzie testowany nad lotniskiem Patuxent River Naval Air Stadion nieopodal Waszyngtonu. Będzie on wyposażony w system ostrzegający przed rakietami i oraz antyrakietowy laser, którego wiązka będzie ‘oślepiać’ rakiety myląc ich kurs, powiedział Kerry Wilson, zastępca kierownika programu antyrakietowego w Homeland Security.

Poprzedni projekt, zakładający montowanie laserów na samolotach, po czterech latach testów najprawdopodobniej zostanie zarzucony ze względu na koszty (wyposażenie jednego samolotu kosztuje około miliona dolarów) i stosunkowo dużą awaryjność systemu (średnio awaria następuje po 350 godzinach pracy).

Trudności te skłoniły władze do poszukiwania tańszego, mniej zawodnego rozwiązania. Tu pojawił się pomysł wykorzystania bezzałogowych jednostek powietrznych, „pomysł, na którym warto się zastanowić,” – powiedział Wilson.

Jednakże ‘Project Chloe’ ma wielu krytyków tak w Kongresie, jak i w przemyśle.

Kongresman Steve Izrael twierdzi, że rząd powinien dzielić koszty instalacji i utrzymania droższych systemów z przemysłem lotniczym. „Mamy za sobą 4 lata prób i starań, by uczynić ten system tańszym,” – powiedział

Przemysł lotniczy wyraża zaniepokojenie ewentualnym pojawieniem się ‘trutni’ w cywilnej przestrzeni powietrznej. Chris Dancy ze stowarzyszenia Aircraft Owners and Pilots Association przyznaje, że nie będzie problemu z ‘trutniami’ latającymi na wysokości 20 tysięcy metrów, znacznie powyżej zasięgu cywilnych odrzutowców. Martwi się jednak tym, jak przestrzeń będzie ograniczana, gdy ‘trutnie’ będą startować i lądować.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
USA Today
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także