
Aeva Technologies poinformowała, że podpisała umowę na produkcję czujników do maszyn przemysłowych Nikon, które mogą skanować obiekty, takie jak samochody schodzące z linii montażowej pod kątem mikroskopijnych defektów.
Kalifornijska Aeva opracowuje czujniki LiDAR, które często można znaleźć w samochodach wyposażonych w funkcje wspomagania kierowcy, które pomagają pojazdowi uzyskać trójwymiarowy widok drogi.
Chociaż firma jest ukierunkowana na rynek motoryzacyjny, jej sensor można również wykorzystać w innych zastosowaniach wymagających skanowania trójwymiarowego, a w 2021 roku poinformowała, że współpracuje z firmą Nikon nad udoskonaleniem jej sprzętu przemysłowego.
Nikon produkuje maszyny skanujące, które mogą badać samochody i inne przedmioty pod kątem drobnych usterek, aby poprawić jakość produkcji, ale maszyny te są zbyt duże, wolne i drogie, aby można je było stosować w przypadku każdego pojazdu trafiającego na linię produkcyjną. Wykorzystanie czujnika Aeva ma na celu zmniejszenie i obniżenie kosztów maszyn, aby umożliwić kontrolę większej liczby pojazdów.
- W przypadku najbardziej rygorystycznych producentów samochodów ostatecznym celem jest 100-procentowy skan - powiedział Soroush Salehian, dyrektor naczelny Aeva, zauważając, że obecny odsetek przeskanowanych pojazdów różni się w zależności od wymagań jakościowych producentów.
Aeva poinformowała, że spodziewa się rozpocząć dostawy czujników w przyszłym roku, a produkty w nie wyposażone trafią na rynek w 2025 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- reuters

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Jak w prosty sposób rozwiązać problem regulacji czujników?
Współczesne układy sterowania wymagają precyzyjnego montażu różnego rodzaju czujników. To dzięki nim możliwe jest kierowanie urządzeniami i...
-
-
-
-
-