Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-12-07 | Ostatnia aktualizacja: 2009-12-07
Zasilany energią słoneczną system kontrolujący ruch uliczny

Zasilany energią słoneczną system kontrolujący ruch uliczny
Przeszło 950 czujników SpeedInfo zostało już zainstalowanych przez dziesięć stanowych departamentów transportu, oraz organizacji planowania miejskiego, pokrywając ponad 3200 kilometrów dróg. Organizacje te zastosowały czujniki SpeedInfo w swoich kompleksowych strefowych systemach zarządzania ruchem. Czujniki te zamontowane zostały na światłach na międzystanowych, oraz głównych drogach, mogą jednak być montowane na każdej niemalże infrastrukturze.
Czujniki SpeedInfo mierzą pojazd po obu stronach drogi za pomocą jednego urządzenia i przekazując bezprzewodowo za pośrednictwem GPRS. Rozwiązanie takie jest bardzo energooszczędne, dzięki czemu urządzenie zasilane być może niewielką baterią i panelami słonecznymi. Lekka i kompaktowa konstrukcja umożliwia montowanie urządzenia na istniejącej infrastrukturze, zdecydowanie obniżając koszty, zmniejszając złożoność, oraz skracając czas.
„Objęcie tego rozwiązania patentem jest wyrazem uznania dla przełomu jaki wywołała w zarządzaniu ruchem technologia SpeedInfo. Nasz czujnik, oraz technologie serwerowe umożliwiają naszym klientom dostarczanie precyzyjnych czasów podróży, oraz rzeczywistych prędkości przy użyciu możliwie najtańszego rozwiązania wysokiej klasy, które bezpośrednio i weryfikowalnie mierzy dane dotyczące ruchu na drodze. Dzięki tej innowacji, nasi klienci dostarczają podróżnym więcej informacji, wpływając na poprawę efektywności jazdy, jej elastyczności, oraz bezpieczeństwa na drodze.” – stwierdził Charlie Armiger, wiceprezes SpeedInfo. „Informacja wysokiej jakości pomaga minimalizować korki wokół remontowanych odcinków, przy zwężeniach, takich jak mosty, czy tunele, a także w godzinach szczytu. Mniej korków oznacza mniejsze zużycie energii, mniej zanieczyszczeń, oraz mniej stresu dla podróżujących.” – dodał.
Czujniki radarowe Dopplera SpeedInfo umieszczone są co półtora kilometra i stale gromadzą dane dotyczące prędkości poruszających się samochodów. Czujniki przekazują następnie informacje do serwera za pośrednictwem bezprzewodowej sieci AT&T. Serwery SpeedInfo przetwarzają informacje, które w gotowej postaci trafiają do klientów przez Internet. Dane można ściągnąć z serwerów SpeedInfo w formacie XML, albo w innych, specjalnych formatach. W przeciwieństwie do innych podobnych rozwiązań, które są drogie, trudne w instalacji i przekazują dane mało precyzyjne, czujniki SpeedInfo można łatwo zainstalować na istniejącej infrastrukturze. Obsługa autostrady może pokryć czujnikami przeszło 20 kilometrów drogi bez zakłócania ruchu.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Smart City – co to takiego? Inteligentne miasta w Polsce i na świecie
Paczkomaty, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi w autobusie, tablice informacyjne komunikacji miejskiej, terminale samoobsługowe w bankach, sklepach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-