Powrót do listy wiadomości Dodano: 2021-08-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2021-08-19
Polski system diagnostyki tramwajów
fot. pixabay
fot. pixabay

Naukowcy z Politechniki Gdańskiej opracowali system sensorów monitorujący szereg układów zainstalowanych na pokładzie tramwaju. Twórcy uważają, że jego poziom złożoności jest największy w Polsce.

W momencie, gdy tramwaj zostanie unieruchomiony na torach z powodu awarii - oprócz paraliżu w ruchu drogowym - oznacza to często kosztowne i długotrwałe naprawy. Posiadając wiedzę o potencjalnych problemach, można uniknąć tego typu sytuacji z wyprzedzeniem, wysyłając jednostkę na przegląd, regulację bądź wymianę krytycznych elementów.

System ma działać we współpracy z tramwajami N8C - modernizowanymi jednostkami sprowadzonymi z Niemiec. Jest obecnie testowany na jednym z nich. Obsługuje sieci XT4 oraz CAN. Wykorzystuje sześć koncentratorów danych oraz jednostkę centralną skomunikowaną poprzez sieć GSM, którą operator może być informowany o usterkach. Czujniki monitorują, m.in. temperaturę łożysk, osiadanie zawieszenia czy ciśnienie hydrauliczne w układzie hamulcowym.

Projekt przeprowadzony został we współpracy ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje w ramach programu e-Pionier. Stworzono do tego celu spółkę PG Excento, która niebawem ma pomóc w założeniu przez Gdańszczan spin-offu.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
pap
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :