Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2018-08-28  |  Ostatnia aktualizacja: 2018-08-28
Szafki ubraniowe BHP - Zbędny wydatek czy dobra inwestycja?
Szafka ubraniowa BHP 3- kolumnowa
Szafka ubraniowa BHP 3- kolumnowa

Szafki BHP znane są od dziesięcioleci. Używane w różnego typu zakładach pracy, ale nie tylko, przeszły niemałą ewolucję. Współczesna szafka ubraniowa to mebel, który w wielu gałęziach przemysłu jest wręcz niezbędny. Kiedy warto zainwestować w szafki socjalne i jakie wybrać? Kilka cennych informacji i porad w tekście poniżej.

 

Czym jest szafa ubraniowa BHP?

Szafki ubraniowe dla pracowników to rodzaj mebli socjalnych, które powinny posiadać niezbędne atesty oraz spełniać normy wymagane przez przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. Szafki BHP wykorzystywane są w wielu zakładach pracy - przede wszystkim wszędzie tam, gdzie pracownik posiada ubranie robocze, które musi być przez niego zakładane do świadczenia pracy. Szafki ubraniowe z powodzeniem wykorzystywane są także w szkołach oraz placówkach sportowych (baseny, hale, boiska). Meble te są niezwykle wytrzymałe, wykonane z najwyższej jakości materiałów gwarantujących odporność, trwałość, a także bezpieczeństwo przechowywanych w nich dóbr.

Rodzaje szafek socjalnych

Szafki BHP to bardzo wygodne meble, których wnętrze można dowolnie dostosowywać do preferencji i potrzeb użytkownika. Idealnie nadają się one do każdej szatni pracowniczej oraz każdego innego pomieszczenia socjalnego, a ich funkcjonalność sprawia, że wykorzystywane są one także w innych przestrzeniach. Wielkim powodzeniem szafki BHP cieszą się w placówkach edukacyjnych oraz sportowych (szafki na basen, na boiskach, w halach sportowych itp.). Współczesne technologie pozwalają na dostosowanie szafki do wymagań klienta. W szafce mogą znaleźć się różnego rodzaju półki, wnęki, przegrody, drążki na wieszaki, i inne wyposażenie dodatkowe. Szafka może być także wyposażona w wygodne podesty, ławeczki czy daszki - w zależności od potrzeb klienta i miejsca, w którym szafka ma się znaleźć. Różnorodność wersji tych szaf (różne wielkości szaf BHP, ławeczki ze stałym siedziskiem, bądź wysuwanym spod szaf, poprawiające wygodę użytkowania) pozwala na optymalne dobranie takich mebli, aby były one maksymalnie użyteczne w każdych warunkach, nawet w ciasnych pomieszczeniach. W przestrzeniach o małym metrażu, zaleca się stosowanie szafek typu „L” z ławeczką wysuwaną spod szafy, które zapewniają wygodne użytkowanie pomimo ograniczonej powierzchni w pomieszczeniu socjalnym.

Meble BHP podlegają restrykcyjnym normom. Bardzo istotne są materiały wykorzystywane do produkcji szafek BHP. Przede wszystkim wykorzystuje się je z materiałów najwyższej trwałości, jak blacha kwasoodporna, czy blacha ocynkowana. Ważne jest, aby wnętrze szafki było odpowiednio wentylowane, a więc posiadało wywietrzniki ułatwiające cyrkulację powietrza.

 

Szafki socjalne BHP (fot. sklep.techmark.com.pl)
Szafki socjalne BHP (fot. sklep.techmark.com.pl)

 

Szafki ubraniowe metalowe posiadają także funkcjonalne zabezpieczenia (różne typy zamków) chroniące przed dostępem niepożądanych osób. Oprócz standardowych zamków kluczowych, czy na kłódkę, w szafkach tych stosuje się również inne rodzaje zamków jak np. zamek szyfrowy czy depozytowy. Wygodniejszym rozwiązaniem są bezkluczowe szafki ubraniowe z technologią RFID. Drzwi tych szafek zamykane są elektrozaczepem otwieranym przez kartę identyfikacyjną RFID przyznawaną każdemu pracownikowi. To rozwiązanie jest szczególnie polecane do nowoczesnych biur oraz firm posiadających system HACCP, wykluczający możliwość wnoszenia na teren produkcji np. kluczy.

Wiodący producenci szafek BHP oferują wykonanie mebli socjalnych na specjalne zamówienie klienta. Wtedy też szafka projektowana i produkowana jest zgodnie z wymaganiami oraz konkretnym przeznaczeniem. Dodatkowo szafki te mogą być atrakcyjnie wykańczane: dedykowana perforacja, logo klienta, nadruk na drzwiczki, dowolna kolorystyka – a więc dowolna personalizacja szafek ubraniowych BHP zgodnie ze specyfikacją klienta. Cena tych usług jest bardzo przystępna.

Czemu powinienem zakupić szafki ubraniowe BHP dla pracowników?

Pracodawca jest zobowiązany zapewnić szafki BHP swoim pracownikom, jeżeli ich praca wymaga zastosowania odzieży roboczej. Wymóg ten reguluje Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Szatnia pracownicza musi być wyposażona w profesjonalne i atestowane meble socjalne, spełniające normy polskie i unijne. Kwestię wyposażenia przestrzeni socjalnej w danym zakładzie pracy powinno się skonsultować z inspektorem BHP, który określi potrzeby pracowników i wymogi szatni. Meble natomiast najlepiej zakupić u renomowanych producentów.

Co można przechowywać w szafie BHP?

Szafka BHP jest szafką ubraniową przeznaczoną dla pracowników zakładu, których praca wymaga stosowania przez nich ubrania roboczego. W szafce socjalnej przechowuje się przede wszystkim odzież własną, odzież ochronną oraz odzież roboczą. Tego typu szafka nadaje się również do przechowywania rzeczy osobistych pracownika. Szafki BHP wykorzystywane są również w miejscach innych niż zakłady pracy, to jest w placówkach edukacyjnych czy sportowych. Wtedy też oprócz odzieży przechowuje się w nich również materiały edukacyjne (książki) lub sprzęt sportowy. Szafki BHP mogą być również stosowane w ośrodkach narciarskich do przechowywania sprzętu narciarskiego (np. nart, butów, kasków i innych elementów wyposażenia). Wtedy też są one wyposażone w elementy dodatkowe, jak np. w specjalne półki, haki, systemy odprowadzające wodę, czy osuszające buty.

 

Szafki socjalne BHP (fot. sklep.techmark.com.pl)
Szafki socjalne BHP (fot. sklep.techmark.com.pl)

 

Kto i kiedy może z niej korzystać?

Zwykle jedna skrytka szafki ubraniowej przeznaczona jest dla jednego użytkownika. Dostęp do szafki możliwy jest za pomocą klucza, szyfru lub karty identyfikacyjnej RFID (w przypadku szafek z systemem RFID). Oprócz pracownika, dostęp do szafek za pomocą klucza Master, czy karty administratora RFID ma również administrator, który może otworzyć szafkę awaryjnie np. w przypadku zagubienia klucza lub karty. W wielu obiektach do zabezpieczenia rzeczy osobistych najlepszym rozwiązaniem jest właśnie szafka ubraniowa metalowa. Cena mebli BHP nie jest wysoka, a wygoda i bezpieczeństwo mienia pracowników zapewnione.

Czy potrzebuję dużego pomieszczenia na szafkę BHP?

Szafki socjalne to meble, których wymiary mogą być dostosowane i powinny być dopasowane do konkretnych potrzeb i wymogów BHP w danej firmie. Wnętrze szafki może być wyposażone w półki, przegrodę oddzielającą w szafce odzież roboczą od prywatnej, haczyki i inne elementy. Szafka BHP nie wymaga dużo przestrzeni, a opcji pozwalających na jak najlepsze dopasowanie jej do konkretnego wnętrza jest kilka.

Decydując się na zakup mebli BHP dobrze wybrać najlepszego i doświadczonego producenta. Firmą oferującą najlepsze szafki ubraniowe BHP jest TECHMARK. W ofercie firmy znajdują się różnego rodzaju szafki BHP, w tym szafki BHP bezkluczowe z systemem RFID. Cena tych produktów jest bardzo atrakcyjna. Szafki metalowe oraz inne meble socjalne oferowane przez TECHMARK wytwarzane są z najwyższej jakości materiałów oraz są zgodnie z normami i wymogami, jakim powinny odpowiadać meble socjalne. Producent ten wykonuje również spersonalizowane szafki ubraniowe BHP pod ścisłe wytyczne klienta i zgodnie z jego wymaganiami. Szczegóły oferty oraz kontakt z profesjonalnymi doradcami uzyskać można poprzez stronę internetową firmy www.techmark.com.pl.

Kategoria komunikatu:

Inne

Źródło:
sklep.techmark.com.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.