Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2020-05-30   |  Ostatnia aktualizacja: 2020-05-30
Sztuczna inteligencja odtworzyła Pac-Mana
fot. pixabay
fot. pixabay

Pac-Man od 40 lat jawi się jako ikona popkultury. NVIDIA postanowiła uczcić okrągłą rocznicę wydania gry wideo, zapowiadając wypuszczenie na rynek jej nowej wersji jeszcze w tym roku. Tym, co wyróżnia ją wśród setek innych, jest fakt, że została stworzona przy użyciu sztucznej inteligencji.

NVIDIA i Bandai Namco (pierwotny wydawca Pac-Mana) nawiązali współpracę, aby upamiętnić 40. rocznicę premiery, dokonując inżynierii wstecznej gry. Wykorzystali nowe modele sztucznej inteligencji NVIDIA GameGAN, które przetworzyły 50 000 demonstracji. Rezultatem końcowym jest stworzenie jej w pełni funkcjonalnej wersji wyprodukowanej bez podstawowego silnika.

NVIDIA twierdzi, że GameGAN to pierwszy model sieci neuronowej, który może naśladować silnik gier wideo, wykorzystując możliwości generatywnych sieci przeciwników lub sieci GAN opartej o głębokie uczenie.

GAN składa się z dwóch konkurujących ze sobą sieci neuronowych. Oparte o nią modele, które opracowali badacze NVIDIA, mogą nauczyć się tworzyć nowe treści, które są prawie nie do odróżnienia od oryginału. Ostatecznie GameGAN może przyspieszyć i ułatwić opracowywanie gier, na przykład automatycznie generując układy dla nowych poziomów gry. Istnieje jednak również wiele innych potencjalnych zastosowań. Według NVIDIA GameGAN może również uprościć rozwój systemów symulatorów do szkolenia autonomicznych maszyn. Sztuczna inteligencja może nauczyć się zasad środowiska jeszcze przed faktyczną interakcją z jakimikolwiek obiektami w świecie rzeczywistym.

- W końcu możemy sięgnąć po sztuczną inteligencję, która może nauczyć się naśladować zasady działania, czy prawa fizyki, po prostu oglądając filmy i analizując, w jaki sposób ludzie i maszyny podejmują działania w odniesieniu do otoczenia - powiedziała Sanja Fidler, dyrektor laboratorium badawczego NVIDIA w Toronto - GameGAN to pierwszy krok w tym kierunku.

NVIDIA planuje udostępnić wygenerowaną przez sztuczną inteligencję wersję Pac-Mana jeszcze w tym roku na AI Playground.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Inne

Źródło:
forbes
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »