Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-11-07 | Ostatnia aktualizacja: 2011-11-07
Inteligentne samochody ruszają na podbój Frankfurtu

Inteligentne samochody ruszają na podbój Frankfurtu
Składająca się ze 120 pojazdów flota ma rozpocząć testy wiosną 2012 roku w ramach projektu Safe and Intelligent Mobility Test Field Germany (simTD). Samochody będą bezprzewodowo komunikować się ze sobą i z czujnikami zainstalowanymi w drogowej infrastrukturze dzięki systemowi komunikacji ‘car-to-X’.
W skład floty wejdą samochody: Audi A4, BMW X1, Mercedes C-class, Ford S-max, Opel Insignia oraz VW Passat. Będą one, między innymi w stanie wysyłać informacje dotyczące warunków na drodze do centrali, skąd otrzymywać będą wskazówki dotyczące jazdy.
„Projekt wykorzystuje bezprzewodową technologię ITS G5, która została zaprojektowana dla aplikacji samochodowych.” – stwierdził Christian Weiß, koordynator projektu simTD. „Bazuje ona na znanym standardzie WLAN i wykorzystuje sieci ad hoc do komunikacji pomiędzy samochodami i infrastrukturą drogową na niedużą odległość.” – dodał.
Zainstalowany w samochodzie wyświetlacz prezentował będzie kierowcom rekomendacje dotyczące najlepszej trasy. System ma również pomagać kierowcom na skrzyżowaniach wskazując właściwy pas czy optymalną prędkość dla ‘zielonej fali’.
System będzie również ostrzegał kierowców o nadciągającym niebezpieczeństwie. Na przykład, ostrzegał będzie o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym. Będzie również ostrzegał o niebezpiecznych przedmiotach leżących na drodze.
Według Weißa, dla większości zastosowań komunikacji car-to-x, pakiety informacji są niewielkie, ale muszą być przekazywane bardzo szybko.
Koordynacją polowych testów zajmują się naukowcy z TU München. Oni również odpowiadać będą za późniejszą analizę ogromnych ilości wygenerowanych danych. Wspólnie z kolegami z Wurzburg University uruchomią również laboratorium do symulacji simTD, gdzie inżynierowie ruchu symulować będą wpływ nowych technologii na cały ruch na badanym obszarze.
Celem projektu jest sprawdzenie jak kierowcy adaptować się będą do nowej technologii i ocena jak sprawdza się ona na autostradach oraz drogach miejskich w samym Frankfurcie oraz okolicach przez kilka miesięcy.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Efento – system monitorowania temperatury leków i szczepionek
Lekarstwa i szczepionki należy przechowywać w specjalnie do tego przeznaczonych lodówkach. Temperatura w lodówkach powinna być nieustannie...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-