Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2011-11-07  |  Ostatnia aktualizacja: 2011-11-07
Inteligentne samochody ruszają na podbój Frankfurtu
Inteligentne samochody ruszają na podbój Frankfurtu
Inteligentne samochody ruszają na podbój Frankfurtu
Niemieccy naukowcy przygotowują zakrojony na dużą skalę projekt w ramach którego we Frankfurcie mają zostać przetestowane inteligentne samochody, które ostrzegają o niebezpieczeństwie kierowców i siebie nawzajem.

Składająca się ze 120 pojazdów flota ma rozpocząć testy wiosną 2012 roku w ramach projektu Safe and Intelligent Mobility Test Field Germany (simTD). Samochody będą bezprzewodowo komunikować się ze sobą i z czujnikami zainstalowanymi w drogowej infrastrukturze dzięki systemowi komunikacji ‘car-to-X’.

W skład floty wejdą samochody: Audi A4, BMW X1, Mercedes C-class, Ford S-max, Opel Insignia oraz VW Passat. Będą one, między innymi w stanie wysyłać informacje dotyczące warunków na drodze do centrali, skąd otrzymywać będą wskazówki dotyczące jazdy.

„Projekt wykorzystuje bezprzewodową technologię ITS G5, która została zaprojektowana dla aplikacji samochodowych.” – stwierdził Christian Weiß, koordynator projektu simTD. „Bazuje ona na znanym standardzie WLAN i wykorzystuje sieci ad hoc do komunikacji pomiędzy samochodami i infrastrukturą drogową na niedużą odległość.” – dodał.

Zainstalowany w samochodzie wyświetlacz prezentował będzie kierowcom rekomendacje dotyczące najlepszej trasy. System ma również pomagać kierowcom na skrzyżowaniach wskazując właściwy pas czy optymalną prędkość dla ‘zielonej fali’.

System będzie również ostrzegał kierowców o nadciągającym niebezpieczeństwie. Na przykład, ostrzegał będzie o zbliżającym się pojeździe uprzywilejowanym. Będzie również ostrzegał o niebezpiecznych przedmiotach leżących na drodze.

Według Weißa, dla większości zastosowań komunikacji car-to-x, pakiety informacji są niewielkie, ale muszą być przekazywane bardzo szybko.

Koordynacją polowych testów zajmują się naukowcy z TU München. Oni również odpowiadać będą za późniejszą analizę ogromnych ilości wygenerowanych danych. Wspólnie z kolegami z Wurzburg University uruchomią również laboratorium do symulacji simTD, gdzie inżynierowie ruchu symulować będą wpływ nowych technologii na cały ruch na badanym obszarze.

Celem projektu jest sprawdzenie jak kierowcy adaptować się będą do nowej technologii i ocena jak sprawdza się ona na autostradach oraz drogach miejskich w samym Frankfurcie oraz okolicach przez kilka miesięcy.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także