
W czerwcu 2015 roku holenderska firma MX3D ogłosiła plany wydrukowania stalowej kładki, która przebiegałaby przez kanał Oudezijds Achterburgwal w Amsterdamie. Przedsięwzięcie właśnie dobiegło końca – pozostało umieścić most w miejscu docelowym.
Do budowy firma wykorzystała cztery roboty MX3D-Metal. System składa się ze zrobotyzowanych ramion spawalniczych, które umieszczają stopiony metal warstwa po warstwie, tworząc kolumny. Kontrolując koordynaty w przestrzeni, w której wykonywane są spoiny, można kontrolować orientację kolumn i łączyć je ze sobą. Do procesu nie są wymagane żadne materiały pomocnicze, a technologia pozwala tworzyć całkiem duże struktury.
Gotowy most ma długość 12,5 metra i szerokość 6,3 metra. Jego drukowanie trwało sześć miesięcy. Składa się on z 4 500 kilogramów stali nierdzewnej oraz drutu o długości 1 100 kilometrów.
Pierwotnie MX3D miał nadzieję wydrukować most na miejscu, w taki sposób, aby roboty zaczynały pracę z jednej strony kanału i budując sobie drogę w postaci części kładki, realizowały dalszą pracę. Finalnie pomysł okazał się niepraktyczny i zaniechano próby. Głównym powodem był tłok jaki zwykle panuje w jego okolicach.
Most zostanie teraz poddany testom obciążeniowym w celu sprawdzenia jego integralności strukturalnej. Następnie czeka go instalacja na kanale.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- newatlas

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Zrobotyzowana stacja spawalnicza
Budowa i uruchomienie stacji do spawania elementów regałów. Spawanie jest jednym z kluczowych procesów używanych w przemyśle. Aby zapewnić...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-