Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-11-12 | Ostatnia aktualizacja: 2007-11-12
Miniaturowy czujnik bezprzewodowy, który zniesie warunki wewnątrz silnika odrzutowego

Miniaturowy czujnik bezprzewodowy, który zniesie warunki wewnątrz silnika odrzutowego
„Technologia MEMS jest tu kluczowa, gdyż czujniki muszą być na tyle małe, by nie zakłócać funkcjonowania łożysk,” – powiedział Farshid Sadeghi, profesor inżynierii mechanicznej na Purude University. „Kolejną kwestia jest odporność na ekstremalne temperatury, gdyż łożyska wewnątrz silnika funkcjonują w temperaturach rzędu 300 stopni celsjusza.”
Nowe czujniki MEMS zapewniają wczesne wykrycie zbliżającej się awarii poprzez bezpośredni monitoring temperatury łożysk wewnątrz silnika, podczas gdy konwencjonalne czujniki funkcjonują na zasadzie kontroli temperatury oleju w silniku, co jest metodą pośrednią, a przez to i zdecydowanie bardziej zawodną. Urządzenia MEMS zasilają się dzięki zjawisku indukcji magnetycznej, dzięki czemu nie wymagają baterii i mogą przesyłać dane dotyczące temperatury bezprzewodowo.
„Ten rodzaj zaawansowanego systemu ostrzegania jest niezwykle istotny, gdyż umożliwia wyłączenie silnika zanim ten ulegnie uszkodzeniu,” – powiedział Dimitrios Peroulis, asystent profesora Sadeghi.
Czujniki te mogłyby wejść do użytku w samolotach wojskowych już w przeciągu kilku najbliższych lat.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wszystko w jednej obudowie i wszystko podłączone do sieci
Postęp przejawia się zwłaszcza w eleganckiej formie: nowy mały zasilacz Bosch Rexroth CytroPac pokazuje, jak niewiele miejsca potrzeba na...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-