Od 4 listopada Hyundai uruchomi bezpłatną usługę przewozową opartą o autonomiczne samochody elektryczne w kalifornijskim Irvine. Wiadomość pojawia się po tym, jak południowokoreański producent samochodów ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 35 miliardów dolarów w rozwój pojazdów autonomicznych i elektrycznych.
Koreański producent współpracuje ze start-upem AV Pony.ai i usługodawcą aplikacji rezerwacyjnych Via. Jego klienci będą mogli przywołać autonomiczną taksówkę za pośrednictwem aplikacji na smartfona. Samochody nie będą przy tym całkowicie pozbawione kierowcy. Hyundai podkreślił bowiem, że za kierownicą będzie siedział kierowca bezpieczeństwa, natomiast na siedzeniu pasażera znajdzie się miejsce dla inżyniera testowego.
Flota oparta będzie o w pełni elektryczne SUV-y Hyundai Kona, które wyposażono w najnowszy osprzęt czujnikowy Pony.ai i autorskie oprogramowanie, które pomagają zidentyfikować dokładną pozycję sąsiednich pojazdów, reagować na ruch pieszych w obszarach miejskich, dokładnie monitorować otoczenie, przewidywać zachowanie innych użytkowników dróg i dokładnie planować odpowiednie działania.
Hyundai to kolejny producent samochodów lub firma technologiczna, która ogłosiła wprowadzenie na rynek autonomicznych taksówek. Toyota planuje testy w Tokio, które zbiegają się z letnimi Igrzyskami Olimpijskimi 2020. Ford zapowiedział z kolei, że uruchomi podobną usługę na dużą skalę w Stanach Zjednoczonych od 2021 roku. GM niedawno przesunął datę uruchomienia swojej usługi taksówkowej na przyszły rok, a startup Zoox będzie niebawem oferował przejażdżki autonomicznymi pojazdami w Las Vegas. Do zrobienia tego samego kroku w Chinach od 2021 roku przygotowuje się z kolei firma Didi Chuxing.
W przeciwieństwie do niektórych konkurentów Hyundai otrzymuje wsparcie rządowe w Korei Południowej, która chce zwiększyć wysiłki rozwojowe w przestrzeni pojazdów autonomicznych i elektrycznych. Tamtejszy rząd zamierza wydać na ich rozwój w latach 2021-2027 aż 1,7 biliona wonów (~145 miliardów dolarów). Oczekuje się, że Hyundai wprowadzi dla klientów flotowych samochody na czwartym poziomie autonomiczności lub w pełni autonomiczne w 2024 roku, natomiast dla ogółu społeczeństwa do 2027 roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- theverge
Komentarze (0)
Czytaj także
-
RFID: Technologia, która rewolucjonizuje zarządzanie łańcuchem dostaw
Radio Frequency Identification, czyli identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID), to technologia, która zyskuje coraz szersze zastosowanie w...
-
Pełna automatyzacja i elastyczność: wielowariantowy montaż manometrów w...
Wykorzystany przez firmę WIKA Polska SGF system ACTIVE Mover marki Rexroth skraca czasy przezbrajania i zwiększa produktywność WIKA Polska...